Napisz więc to, co widziałeś, i to, co jest, i to, co potem musi się stać.
Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.
Poprzednia rewizja po obu stronach Poprzednia wersja Nowa wersja | Poprzednia wersja Ostatnia wersja Następna rewizja po obu stronach | ||
mm:k_k3decyzjelista [2016/07/04 09:45] patryk |
mm:k_k3decyzjelista [2016/07/04 14:05] patryk [Rozkaz] |
||
---|---|---|---|
Linia 2: | Linia 2: | ||
===== Rozkaz ===== | ===== Rozkaz ===== | ||
- Rozkaz- abordaż. Gracz może podjąć tę decyzję w momencie, gdy dowolna jednostka morska rozbiła okręt rywala. Zostaje on przejęty przez Gracza zamiast się wycofać. | - Rozkaz- abordaż. Gracz może podjąć tę decyzję w momencie, gdy dowolna jednostka morska rozbiła okręt rywala. Zostaje on przejęty przez Gracza zamiast się wycofać. | ||
+ | - Rozkaz- atak z zaskoczenia. Gracz może podjąć tę decyzję w momencie ataku na jednostki rywala. Broniące się wojska rywala nie otrzymują premii terenowej ani nie mogą wykorzystywać specjalnych zdolności, poza wynikającymi z typu jednostki. | ||
- Rozkaz- działania opóźniające. Gracz może podjąć tę decyzję w momencie, gdy wybrana jednostka została zaatakowana przez jednostki rywala. Wykonuje wtedy jeden atak (jako strona broniąca się) bez odpowiedzi rywala, a następnie wycofuje się do wybranej podprowincji. Wybrana jednostka może wykonać zwykły ruch w przepisowej fazie ruchu. | - Rozkaz- działania opóźniające. Gracz może podjąć tę decyzję w momencie, gdy wybrana jednostka została zaatakowana przez jednostki rywala. Wykonuje wtedy jeden atak (jako strona broniąca się) bez odpowiedzi rywala, a następnie wycofuje się do wybranej podprowincji. Wybrana jednostka może wykonać zwykły ruch w przepisowej fazie ruchu. | ||
- Rozkaz- elastyczna obrona. Gracz może podjąć tę decyzję w momencie, gdy jednostka rywala wkroczyła do podprowincji znajdującej się w zasięgu ruchu wybranej jednostki. Dana jednostka natychmiast wkracza do tej podprowincji i rozpoczyna bitwę. Wybrana jednostka może wykonać zwykły ruch w przepisowej fazie ruchu. | - Rozkaz- elastyczna obrona. Gracz może podjąć tę decyzję w momencie, gdy jednostka rywala wkroczyła do podprowincji znajdującej się w zasięgu ruchu wybranej jednostki. Dana jednostka natychmiast wkracza do tej podprowincji i rozpoczyna bitwę. Wybrana jednostka może wykonać zwykły ruch w przepisowej fazie ruchu. | ||
- Rozkaz- fałszywy odwrót. Gracz może podjąć tę decyzję w momencie, gdy dowolna jego jednostka rozpoczyna atak. Do końca bitwy zostanie ona uznana za obrońcę, a jednostka rywala zostanie atakującym. | - Rozkaz- fałszywy odwrót. Gracz może podjąć tę decyzję w momencie, gdy dowolna jego jednostka rozpoczyna atak. Do końca bitwy zostanie ona uznana za obrońcę, a jednostka rywala zostanie atakującym. | ||
- Rozkaz- forsowny marsz. Gracz może podjąć tę decyzję podczas swojej fazy ruchu. Trzy wybrane jednostki lądowe zyskują premię +2 do Szybkości. | - Rozkaz- forsowny marsz. Gracz może podjąć tę decyzję podczas swojej fazy ruchu. Trzy wybrane jednostki lądowe zyskują premię +2 do Szybkości. | ||
+ | - Rozkaz- głęboka obrona. Gracz może podjąć tę decyzję w momencie, gdy dowolne jednostki w jednej podprowincji zostaną zaatakowane. Wybrana jednostka w tej podprowincji może wesprzeć zaatakowaną jednostkę połową swojej wartości ataku oraz premią, jeśli takowa ma zastosowanie. Tura wspierającej obronę jednostki kończy się. | ||
- Rozkaz- kontratak. Gracz może podjąć tę decyzję w momencie, gdy dowolna jednostka lądowa zostanie zaatakowana. Do końca walki zostanie ona uznana za atakującego, | - Rozkaz- kontratak. Gracz może podjąć tę decyzję w momencie, gdy dowolna jednostka lądowa zostanie zaatakowana. Do końca walki zostanie ona uznana za atakującego, | ||
- Rozkaz- odsiecz. Gracz może podjąć tę decyzję w momencie, gdy dowolna jednostka lądowa zostanie zaatakowana. Gracz może przesunąć do 3 dowolnych jednostek z sąsiednich podprowincji do podprowincji, | - Rozkaz- odsiecz. Gracz może podjąć tę decyzję w momencie, gdy dowolna jednostka lądowa zostanie zaatakowana. Gracz może przesunąć do 3 dowolnych jednostek z sąsiednich podprowincji do podprowincji, | ||
Linia 12: | Linia 14: | ||
- Rozkaz- przegrupowanie. Gracz może podjąć tę decyzję w fazie rekrutacji i budowy. Przed rozpoczęciem fazy ruchu jakiegokolwiek rywala gracz może wykonać ruch 4 wybranych jednostek. Wybrane jednostki mogą wykonać zwykły ruch w przepisowej fazie ruchu w tej turze. | - Rozkaz- przegrupowanie. Gracz może podjąć tę decyzję w fazie rekrutacji i budowy. Przed rozpoczęciem fazy ruchu jakiegokolwiek rywala gracz może wykonać ruch 4 wybranych jednostek. Wybrane jednostki mogą wykonać zwykły ruch w przepisowej fazie ruchu w tej turze. | ||
- Rozkaz- przełamanie. Gracz może podjąć tę decyzję w momencie, gdy dowolna jednostka lądowa rozbije oddział wroga i wkroczy do podprowincji. Wybrana jednostka natychmiast może wykonać dodatkowy ruch. | - Rozkaz- przełamanie. Gracz może podjąć tę decyzję w momencie, gdy dowolna jednostka lądowa rozbije oddział wroga i wkroczy do podprowincji. Wybrana jednostka natychmiast może wykonać dodatkowy ruch. | ||
+ | - Rozkaz- pułapka. Gracz może podjąć tę decyzję w momencie, gdy jednostka rywala atakuje jego oddziały przy wsparciu innych jednostek. Do końca bitwy rywal traci możliwość korzystania ze wsparcia pozostałych swoich jednostek, które tracą turę. | ||
+ | - Rozkaz- walka nocna. Gracz może podjąć tę decyzję w momencie ataku na jednostki rywala. Wszystkie oddziały Gracza otrzymują premię +2 do Obrony do końca bitwy, a rywal nie może wykorzystać kart Rozkazu podczas tej walki. | ||
- Rozkaz- zamknięcie kotła. Gracz może podjąć tę decyzję w momencie, gdy jego oddziały całkowicie otoczyły oddziały rywala w jednej podprowincji. Dane jednostki rywala zostają wzięte do niewoli (jeśli jest taka możliwość) lub całkowicie zniszczone bez dalszej walki. | - Rozkaz- zamknięcie kotła. Gracz może podjąć tę decyzję w momencie, gdy jego oddziały całkowicie otoczyły oddziały rywala w jednej podprowincji. Dane jednostki rywala zostają wzięte do niewoli (jeśli jest taka możliwość) lub całkowicie zniszczone bez dalszej walki. | ||
- Rozkaz- zażarta obrona. Gracz może podjąć tę decyzję w momencie, gdy dowolna jednostka lądowa zostanie zaatakowana. Nawet jeśli dana jednostka przegra walkę w tej turze, nie wycofuje się z podprowincji, | - Rozkaz- zażarta obrona. Gracz może podjąć tę decyzję w momencie, gdy dowolna jednostka lądowa zostanie zaatakowana. Nawet jeśli dana jednostka przegra walkę w tej turze, nie wycofuje się z podprowincji, | ||
Linia 40: | Linia 44: | ||
- Wywiad- destabilizacja rynku. Gracz może podjąć tę decyzję w fazie rekrutacji i budowy. W danej turze wybrany rywal wykonuje rzut kością k10 podczas handlu w porcie zamiast kością k6. Decyzja może być podjęta w dowolnym momencie fazy rekrutacji i budowy (np. na początku albo dopiero w momencie rozpoczęcia wymiany handlowej) i trwa aż do jej zakończenia. | - Wywiad- destabilizacja rynku. Gracz może podjąć tę decyzję w fazie rekrutacji i budowy. W danej turze wybrany rywal wykonuje rzut kością k10 podczas handlu w porcie zamiast kością k6. Decyzja może być podjęta w dowolnym momencie fazy rekrutacji i budowy (np. na początku albo dopiero w momencie rozpoczęcia wymiany handlowej) i trwa aż do jej zakończenia. | ||
- Wywiad- dezorganizacja pracy sztabu. Gracz może podjąć tę decyzję po zakończeniu fazy rekrutacji i budowy, a przed rzutem na inicjatywę strategiczną. W tej turze wybrany rywal będzie wykonywał ruch jako ostatni. Pozostali Gracze wykonują rzut i poruszają się zgodnie z kolejnością. | - Wywiad- dezorganizacja pracy sztabu. Gracz może podjąć tę decyzję po zakończeniu fazy rekrutacji i budowy, a przed rzutem na inicjatywę strategiczną. W tej turze wybrany rywal będzie wykonywał ruch jako ostatni. Pozostali Gracze wykonują rzut i poruszają się zgodnie z kolejnością. | ||
+ | - Wywiad- działania kontrwywiadowcze. Gracz może podjąć tę decyzję w momencie użycia karty Wywiadu przez dowolnego rywala. Użyta karta Wywiadu nie odnosi skutku. | ||
- Wywiad- finansowanie partyzantów. Gracz może podjąć tę decyzję w fazie rekrutacji i budowy. Gracz umieszcza 1 niepodległą jednostkę Partyzantów w dowolnej prowincji Gracza. Będą oni dążyć do wyzwolenia prowincji. Gracz może zwiększyć ilość Partyzantów, | - Wywiad- finansowanie partyzantów. Gracz może podjąć tę decyzję w fazie rekrutacji i budowy. Gracz umieszcza 1 niepodległą jednostkę Partyzantów w dowolnej prowincji Gracza. Będą oni dążyć do wyzwolenia prowincji. Gracz może zwiększyć ilość Partyzantów, | ||
- Wywiad- kamuflaż celów. Gracz może podjąć tę decyzję w momencie, gdy rywal przeprowadza bombardowanie na budynki gracza. Jego skuteczność zostaje zmniejszona o -3 punkty. | - Wywiad- kamuflaż celów. Gracz może podjąć tę decyzję w momencie, gdy rywal przeprowadza bombardowanie na budynki gracza. Jego skuteczność zostaje zmniejszona o -3 punkty. | ||
- Wywiad- koordynacja nalotów. Gracz może podjąć tę decyzję w swojej fazie ruchu. Bombardowanie Lotnictwa w tej turze będzie skuteczniejsze o +2 punkty. | - Wywiad- koordynacja nalotów. Gracz może podjąć tę decyzję w swojej fazie ruchu. Bombardowanie Lotnictwa w tej turze będzie skuteczniejsze o +2 punkty. | ||
+ | - Wywiad- kopiowanie działań. Gracz może podjąć tę decyzję w momencie, gdy dowolny rywal użyje karty Decyzji. Zamiast odkładać ją na odpowiednią talię, użyta karta zostanie zabrana przez Gracza. | ||
- Wywiad- kradzież planów. Gracz może podjąć tę decyzję w dowolnym momencie. Natychmiast zabiera dowolną kartę Decyzji wybranemu rywalowi dla siebie. | - Wywiad- kradzież planów. Gracz może podjąć tę decyzję w dowolnym momencie. Natychmiast zabiera dowolną kartę Decyzji wybranemu rywalowi dla siebie. | ||
+ | - Wywiad- kradzież zasobów. Gracz może podjąć tę decyzję w fazie rekrutacji i budowy. Zabiera wtedy wybranemu rywalowi (k6) jednostek wybranego zasobu. | ||
- Wywiad- organizacja ucieczki. Gracz może odzyskać do 2 jednostek jeńców z wybranych obozów rywala. Jednostki wracają do stolicy wybranej prowincji Gracza. | - Wywiad- organizacja ucieczki. Gracz może odzyskać do 2 jednostek jeńców z wybranych obozów rywala. Jednostki wracają do stolicy wybranej prowincji Gracza. | ||
- Wywiad- propaganda. Gracz może podjąć tę decyzję w czasie swojej fazy ruchu. Przez najbliższe 4 tury wszystkie jednostki rywala otrzymują karę +4 Niechęci, a ZL jego państwa spada o -1. | - Wywiad- propaganda. Gracz może podjąć tę decyzję w czasie swojej fazy ruchu. Przez najbliższe 4 tury wszystkie jednostki rywala otrzymują karę +4 Niechęci, a ZL jego państwa spada o -1. | ||
+ | - Wywiad- przechwycenie rozkazów. Gracz może podjąć tę decyzję w momencie, gdy dowolny z rywali używa karty Rozkazu lub Strategii. Dana karta Rozkazu lub Strategii nie odnosi skutku. | ||
+ | - Wywiad- rekrutacja podwójnych agentów. Gracz może podjąć tę decyzję w fazie rekrutacji i budowy. Może wtedy zabrać wybraną (nieznaną) kartę Wywiadu wybranego rywala. Jeśli wybrany rywal nie posiada karty Wywiadu, Gracz otrzymuje 2 nowe karty Wywiadu. | ||
- Wywiad- sabotaż. Gracz może podjąć tę decyzję w czasie swojej fazy ruchu. Usuwa 1 dowolny budynek wybranego rywala. | - Wywiad- sabotaż. Gracz może podjąć tę decyzję w czasie swojej fazy ruchu. Usuwa 1 dowolny budynek wybranego rywala. | ||
- Wywiad- sabotaż produkcji. Gracz może podjąć tę decyzję na początku tury ,zanim skończy się faza zasobów. W tej turze wybrany rywal nie może rekrutować jednostek ani wznosić budynków. | - Wywiad- sabotaż produkcji. Gracz może podjąć tę decyzję na początku tury ,zanim skończy się faza zasobów. W tej turze wybrany rywal nie może rekrutować jednostek ani wznosić budynków. | ||
Linia 54: | Linia 63: | ||
- Wywiad- wywołanie powstania. Gracz może podjąć tę decyzję w czasie swojej fazy ruchu. Wywołuje powstanie w dowolnej prowincji wybranego rywala. | - Wywiad- wywołanie powstania. Gracz może podjąć tę decyzję w czasie swojej fazy ruchu. Wywołuje powstanie w dowolnej prowincji wybranego rywala. | ||
- Wywiad- zamach stanu. Gracz może podjąć tę decyzję w czasie swojej fazy ruchu. Gracz zmienia ustrój rywala na wybrany przez siebie. | - Wywiad- zamach stanu. Gracz może podjąć tę decyzję w czasie swojej fazy ruchu. Gracz zmienia ustrój rywala na wybrany przez siebie. | ||
- | - Wywiad- zmiana stron. Gracz może podjąć tę decyzję w fazie rekrutacji i budowy. Wybrana jednostka | + | - Wywiad- zmiana stron. Gracz może podjąć tę decyzję w fazie rekrutacji i budowy. Wybrana jednostka |
====== Zobacz też ====== | ====== Zobacz też ====== | ||
* [[k_k3jednostkilista]] | * [[k_k3jednostkilista]] |