Napisz więc to, co widziałeś, i to, co jest, i to, co potem musi się stać.
Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.
Poprzednia rewizja po obu stronach Poprzednia wersja Nowa wersja | Poprzednia wersja Nowa wersja Następna rewizja po obu stronach | ||
mm:k_k3wydarzenialista [2014/12/30 16:25] patryk |
mm:k_k3wydarzenialista [2016/06/23 19:15] patryk |
||
---|---|---|---|
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | ====== Lista Wydarzeń ====== | + | ====== Lista Wydarzeń |
< | < | ||
Linia 24: | Linia 24: | ||
- Ulewne deszcze. W tej turze jednostki wszędzie poza Pustynią, Tundrą i Pustynią Lodową zostają unieruchomione. | - Ulewne deszcze. W tej turze jednostki wszędzie poza Pustynią, Tundrą i Pustynią Lodową zostają unieruchomione. | ||
- Klęska żywiołowa. Gracz traci połowę każdego zasobu ze swoich skarbców. | - Klęska żywiołowa. Gracz traci połowę każdego zasobu ze swoich skarbców. | ||
- | - Powódź. Losowa prowincja Gracza posiadająca podprowincje nadrzeczne traci wzniesione tam budynki, łącznie z Mostami | + | - Powódź. Losowa prowincja Gracza posiadająca podprowincje nadrzeczne traci wzniesione tam budynki, łącznie z torami |
- Przybycie kupców z odległych lądów. Gracz otrzymuje +(k10) ZŁO. | - Przybycie kupców z odległych lądów. Gracz otrzymuje +(k10) ZŁO. | ||
- Epidemia. W tej turze niemożliwe jest rekrutowanie nowych jednostek. | - Epidemia. W tej turze niemożliwe jest rekrutowanie nowych jednostek. | ||
- | - Rewolucja. W każdej | + | - Rewolucja. W losowej |
- Dezercja. Losowa jednostka Gracza nie będąca Elitą zostaje rozwiązana. | - Dezercja. Losowa jednostka Gracza nie będąca Elitą zostaje rozwiązana. | ||
- Kryzys polityczny. Przez najbliższe (k6) tur efekty Ustroju i Doktryny nie będą działać. W czasie zawieszenia efektów Doktryn Gracz nie może zwyciężyć przez osiągnięcie warunków danej Doktryny. | - Kryzys polityczny. Przez najbliższe (k6) tur efekty Ustroju i Doktryny nie będą działać. W czasie zawieszenia efektów Doktryn Gracz nie może zwyciężyć przez osiągnięcie warunków danej Doktryny. | ||
Linia 53: | Linia 53: | ||
- [Nie Imperium/ | - [Nie Imperium/ | ||
- Embargo handlowe. W danej turze Gracz nie może handlować korzystając z Portu. | - Embargo handlowe. W danej turze Gracz nie może handlować korzystając z Portu. | ||
- | - Zagraniczne kredyty. Gracz, jeśli zechce, może otrzymać do 10 sztuk wybranego surowca. Spłata nastąpi w momencie wylosowania wydarzenia Spłata kredytów zagranicznych. | + | - Zagraniczne kredyty. Gracz, jeśli zechce, może otrzymać do 10 sztuk wybranego surowca. |
- | - Spłata kredytów zagranicznych. Gracz musi oddać (10+k6) sztuk surowca, który pożyczył podczas wydarzenia Zagraniczne kredyty. Jeśli nie losował tego wydarzenia, musi oddać ZŁO. Jeżeli nie posiada danego surowca, oddaje z pozostałych, | + | - Alija. W losowej prowincji Gracza pojawia się niezależna Synagoga. |
- [Turcja] Przybycie Derwiszów. Gracz otrzymuje jednostkę Derwiszów w dowolnej prowincji. | - [Turcja] Przybycie Derwiszów. Gracz otrzymuje jednostkę Derwiszów w dowolnej prowincji. | ||
- Strajk generalny. Gracz nie otrzymuje zasobów ani nie może wznosić budynków. | - Strajk generalny. Gracz nie otrzymuje zasobów ani nie może wznosić budynków. | ||
Linia 64: | Linia 64: | ||
- Czystki w Sztabie Generalnym. Gracz musi wylosować nową Doktrynę. | - Czystki w Sztabie Generalnym. Gracz musi wylosować nową Doktrynę. | ||
- Zmiana władzy. Gracz losuje nowy Ustrój. | - Zmiana władzy. Gracz losuje nowy Ustrój. | ||
- | + | - Oddolna inicjatywa miejscowej spółki kolejowej. Gracz otrzymuje (k4) darmowych sekcji Torów kolejowych do ułożenia w wybranych podprowincjach. | |
+ | - Zakończony długi remont odcinka ważnej drogi. Gracz otrzymuje (k4) darmowych Dróg do położenia w wybranych podprowincjach. | ||
+ | - [Nie Imperium/ | ||
+ | - Mobilizacja floty. Gracz otrzymuje Krążownik pomocniczy w dowolnej prowincji nadmorskiej. | ||
+ | - Śmierć głowy państwa. Gracz losuje nowy ustrój i traci turę. Jeżeli Ustrój nie zmienił się, nie traci kolejki. | ||
+ | - Szczyt gospodarczy. Wszyscy rywale oddają Graczowi do 3 sztuk wybranego przez niego zasobu. | ||
+ | - Konferencja pokojowa. Gracz kończy wszystkie toczone wojny. Konflikt nie może być wznowiony przed upływem (4+k6) tur. | ||
+ | - Emisja obligacji. Gracz otrzymuje (k10) do trzech wybranych zasobów (może wybrać 3 razy ten sam zasób), ale po 3 następnych turach co turę będzie oddawał po 1 sztuce wybranych zasobów aż do spłaty i 2 sztuk w nadmiarze (tj. jeśli zdobył 4 PAL, musi oddać 6 PAL). | ||
+ | - Ewakuacja przemysłu. Gracz może przesunąć budynki ze swoich podprowincji nadgranicznych do innych dowolnych podprowincji. | ||
+ | - Przerwanie łączności. (k4) losowych jednostek Gracza traci turę. | ||
+ | - Protesty i manifestacje społeczne. Gracz musi zmienić ustrój na losowy lub nie wprowadzać zmian, co spowoduje utratę (k4) tur. | ||
+ | - Sztab generalny zakończył przygotowania do wielkiej ofensywy. Od tego momentu Gracz może dać sygnał do jej rozpoczęcia. Po użyciu przez następne 3 tury wszystkie jednostki otrzymają premię +1 Ataku i -2 Niechęci. | ||
+ | - As lotnictwa postanowił przeszkolić grupę młodych pilotów. Gracz może rozdzielić 10 PD między swoje jednostki lotnicze. | ||
+ | - Agenci wywiadu zdobyli tajne informacje. Gracz może poznać ilość zasobów, dochody i lokalizację konkretnych jednostek rywali. | ||
+ | - Ludność cywilna zgłosiła się na ochotnika do budowy fortyfikacji. Gracz może umieścić do 3 Fortyfikacji polowych lub Wież (jeśli gra Imperium lub Japonią). | ||
+ | - Saperzy przygotowali improwizowany pociąg pancerny. Gracz otrzymuje Pociąg pancerny w dowolnej podprowincji, | ||
+ | - Mieszkańcy sąsiedniej prowincji zdecydowali o przyłączeniu do państwa Gracza. Losowa prowincja neutralna granicząca z państwem Gracza przechodzi pod jego kontrolę. Jeśli Gracz nie graniczy z żądną neutralną prowincją, wtedy jedna z prowincji rywala przechodzi pod jego kontrolę. | ||
+ | - Referendum niepodległościowe. Jedna z prowincji Gracza, poza stołeczną, | ||
+ | - Podpisano umowę handlową z innym państwem. Gracz może przeprowadzić dwie wymiany handlowe tak, jakby to robił w porcie, dla dowolnych zasobów. | ||
+ | - Reformy polityczne. Gracz musi zmienić Ustrój na następny na liście Ustrojów. Jeśli to niemożliwe, | ||
+ | - Nasz wywiad wysłał sabotażystów na terytorium rywala. Gracz może usunąć dowolny budynek wybranego rywala. | ||
+ | - Destabilizacja rynku. W tej turze handel w porcie będzie wykonywany kością k10. | ||
+ | - Nasz wywiad nawiązał współpracę ze spekulantami rynkowymi w państwie rywala. W tej turze Gracz ustala wyniki rzutów kością podczas handlu w porcie rywali. | ||
+ | - Nasz wywiad wsparł partyzantów i buntowników w państwie rywala. Wybrany rywal nie otrzyma zasobów z prowincji w fazie zasobów. | ||
+ | - Strajk robotników. W tej turze Gracz nie otrzyma zasobów z budynków. | ||
+ | - Zaobserwowano zjawiska o nieznanym pochodzeniu i naturze. Gracz musi wydać (k6) ZŁO na ich zbadanie. Jeżeli nie posiada takiej ilości ZŁO, wtedy oddaje tyle, ile może. | ||
+ | - Nasz wywiad przeprowadził zamach stanu w państwie rywala. Wybrany rywal zmienia Ustrój na inny, losowy. | ||
+ | - Nasz wywiad wykorzystał nastroje społeczne i doprowadził do powszechnego strajku i manifestacji. Wybrany rywal nie wykonuje fazy zasobów i budowy. | ||
+ | - Nasz wywiad wzniecił rewolucję w państwie rywala. Na terytorium wybranego rywala wybucha rewolucja (patrz wydarzenie 24). | ||
+ | - [Imperium] Rozpoczęto wielką inwazję na kraje Zachodu. Przez następne dwie tury koszt rekrutacji każdej, dowolnej jednostki wynosi po jednej sztuce tego zasobu, którego wymagała, np. jeżeli koszt wynosił 4 ŻYW, 2 DRE i 2 MET, to teraz wynosi 1 ŻYW, 1 DRE i 1 MET. | ||
+ | - [Imperium] Rozpoczęto wielką wyprawę łupieżczą na kraje Zachodu. Każda jednostka otrzymuje premię +100% zasobów z plądrowania i +2 PD z plądrowania, | ||
+ | - [Japonia] Rozpoczęto przygotowania do wielkiej inwazji na kontynent. Przez następne 4 tury każda koszt rekrutacji każdej jednostki jest o połowę niższy (np. zamiast 6 ŻYW 3 DRE wynosi on 3 ŻYW 2 DRE), a każdy z zasobów podczas rekrutacji i budowy można zastąpić złotem. | ||
+ | - Nasz sabotażysta okazał się podwójnym agentem. Rywal po lewej stronie Gracza może usunąć dowolny z jego budynków. | ||
+ | - Nasz wywiad przeniknął do sztabu rywala i wydał sprzeczne rozkazy. Gracz może wykonać ruch jednostkami rywala zamiast niego w tej turze, nie może jednak ich rozwiązywać. | ||
+ | - Nasz szpieg w sztabie rywala okazał się podwójnym agentem. Rywal po prawej stronie Gracza może wykonać ruch jednostkami Gracza zamiast niego w tej turze, nie może jednak ich rozwiązywać. | ||
+ | - Wystosowano ultimatum nie do odrzucenia odnośnie prowincji rywala. Wybrany rywal sąsiadujący z państwem Gracza musi oddać mu wybraną przez siebie prowincję nadgraniczną. Jednostki rywala wycofują się do najbliższej własnej prowincji. Jeżeli nie ma takich rywali, wydarzenie nie przynosi efektu. | ||
+ | - Klęska żywiołowa spowodowała konieczność wypłacenia odszkodowań poszkodowanym. Gracz traci (k10) ZŁO. Jeżeli nie posiada odpowiedniej ilości złota, wybucha afera polityczna i następuje losowa zmiana Ustroju. | ||
+ | - Nasz wywiad wywołał bojkot poboru w państwie rywala. Wybrany rywal nie może rekrutować jednostek w danej turze. | ||
+ | - Bojkot poboru. W tej turze Gracz nie może rekrutować nowych jednostek. | ||
+ | - Cała nadzieja stracona! W państwie wybucha chaos. Gracz traci turę, losuje nowy Ustrój i Doktrynę. | ||
+ | ====== Zobacz też ====== | ||
+ | * [[k_k3jednostkilista]] | ||
+ | * [[k_k3budynkilista]] | ||
+ | * [[k_k3ulepszenialista]] | ||
+ | * [[k_k3ustrojelista]] | ||
+ | * [[k_k3doktrynylista]] | ||
+ | * [[k_k3prowincjelista]] | ||
+ | * [[k_k3decyzjelista]] | ||
+ | * [[k_k3instrukcja]] |