Napisz więc to, co widziałeś, i to, co jest, i to, co potem musi się stać.
Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.
Poprzednia rewizja po obu stronach Poprzednia wersja Nowa wersja | Poprzednia wersja | ||
mm:mm_4_rasa [2018/01/06 17:54] patryk |
mm:mm_4_rasa [2018/01/10 21:03] patryk [Tadżyk] |
||
---|---|---|---|
Linia 30: | Linia 30: | ||
\\ | \\ | ||
\\ | \\ | ||
- | \\ | + | |
- | \\ | + | |
- | \\ | + | |
- | \\ | + | |
- | \\ | + | |
- | \\ | + | |
===== Kazach ===== | ===== Kazach ===== | ||
<WRAP 400px right> | <WRAP 400px right> | ||
Linia 44: | Linia 39: | ||
^Premie do Współczynników|+1 INT\\ +1 ZRĘ\\ +1 WYT|-| | ^Premie do Współczynników|+1 INT\\ +1 ZRĘ\\ +1 WYT|-| | ||
^Premie do Umiejętności|+1 do Karabinów\\ +1 do Pistoletów\\ +1 do Jeździectwa\\ +1 do Tropienia|-| | ^Premie do Umiejętności|+1 do Karabinów\\ +1 do Pistoletów\\ +1 do Jeździectwa\\ +1 do Tropienia|-| | ||
- | ^Dostępne klasy|Awanturnik\\ Bard\\ Detektyw\\ Iluzjonista\\ Kapłan\\ Kozak\\ Kupiec\\ Łotrzyk\\ Łupieżca\\ Mag|Mechanik\\ | + | ^Dostępne klasy|Awanturnik\\ Bard\\ Detektyw\\ Iluzjonista\\ Kapłan\\ Kozak\\ Kupiec\\ Łotrzyk\\ Łupieżca\\ Mag|Medyk\\ Mistyk\\ Mnich\\ Robotnik\\ Siepacz\\ Strzelec\\ Uczony\\ Złodziej\\ Żołnierz| |
^Najpopularniejsza religia|Prawosławie\\ Islam|| | ^Najpopularniejsza religia|Prawosławie\\ Islam|| | ||
^Języki początkowe|Kazachski, | ^Języki początkowe|Kazachski, | ||
Linia 67: | Linia 62: | ||
* Bardzo nie lubisz posiadać Współczynników poniżej średniej i stawiasz na zrównoważony rozwój postaci | * Bardzo nie lubisz posiadać Współczynników poniżej średniej i stawiasz na zrównoważony rozwój postaci | ||
* Nie przywiązujesz większej wagi do Magii (dostępny jest jedynie Mag oraz Iluzjonista) | * Nie przywiązujesz większej wagi do Magii (dostępny jest jedynie Mag oraz Iluzjonista) | ||
- | ==== Zobacz też ==== | + | ===== Kirgiz ===== |
+ | <WRAP 400px right> | ||
+ | |||
+ | ^Rasa|Kirgiz|| | ||
+ | ^Wzrost|140-190 cm|| | ||
+ | ^Waga|50-90 kg|| | ||
+ | ^Premie do Współczynników|+1 INT\\ +1 ZRĘ\\ +1 WYT|-| | ||
+ | ^Premie do Umiejętności|+1 do Zbieractwa\\ +1 do Łuku\\ +1 do Przetrwania\\ +1 do Tropienia|-| | ||
+ | ^Dostępne klasy|Alchemik\\ Bard\\ Czarnoksiężnik\\ Kozak\\ Kupiec\\ Łotrzyk\\ Łowca\\ Łucznik\\ Łupieżca\\ Mag|Mag bojowy\\ Mistyk\\ Nojon\\ Partyzant\\ Rzemieślnik\\ Siepacz\\ Strzelec\\ Szaman\\ Uzdrowiciel\\ Wojownik\\ Złodziej| | ||
+ | ^Najpopularniejsza religia|Kalifizm|| | ||
+ | ^Języki początkowe|Kirgiski|| | ||
+ | ^Talenty rasowe|[[Talenty kirgiza mm4]]|| | ||
+ | |||
+ | </ | ||
+ | Kirgizi to naród turecko-mongolski zamieszkujący głównie terytoria Kirgistanu w Wielkim Imperium Mongolskim, jak również resztę Zachodu Imperium, Kazachstan, Turcję i Afganistan. Posługują się językiem kirgiskim z tureckiej grupy języków ałtajskich. W procesie etnogenezy narodu kirgiskiego uczestniczyły plemiona tureckie i mongolskie. Struktura społeczna oparta była na podziale plemiennym i rodowym. Współczesne szacunki mówią o ponad 4,5 mln Kirgizów, żyjących głównie w Azji Środkowej. Tradycyjnym zajęciem Kirgizów było wysokogórskie pasterstwo, myślistwo, w niektórych regionach uprawa zbóż. Od początku XX wieku przechodzili na osiadły tryb życia, słynęli z wyrobu dywanów i artystycznej obróbki metali. Przed podbiciem Kirgistanu przez siły Wielkiego Imperium Mongolskiego i przymusowym wprowadzeniu Kalifizmu jako religii państwowej wyznawali w głównej mierze islam sunnicki. | ||
+ | |||
+ | Do połowy XX wieku Kirgizami określano wszystkich koczowniczych mieszkańców stepów rozciągających się od rosyjskiej tajgi do pustyń Turkiestanu, | ||
+ | |||
+ | W grze pokrewieństwo z Kazachem jest widoczne na pierwszy rzut oka, jeśli spojrzy się na premie do Współczynników. Zestaw Umiejętności jest nieco inny i pozwala doskonale radzić sobie na niegościnnych pustkowiach górskich, jakie stanowią tę część świata. Pewną wadą jest niewielki wybór klas magicznych i duchownych. Ciekawostką z pewnością jest fakt, że jako jedyna rasa Kirgiz może zostać Łowcą lub Strzelcem. | ||
+ | |||
+ | Wybierz Kirgiza, jeżeli: | ||
+ | * Chcesz bez problemu przemieszczać się po górskich bezdrożach | ||
+ | * Chcesz być doskonałym myśliwym, czy to korzystającym z broni palnej, czy łuków (Strzelec lub Łowca do wyboru) | ||
+ | * Należeć do wielkiego, stepowego kręgu kulturowego | ||
+ | \\ | ||
+ | |||
+ | ===== Koreańczyk ===== | ||
+ | <WRAP 400px right> | ||
+ | |||
+ | ^Rasa|Koreańczyk|| | ||
+ | ^Wzrost|160-180 cm|| | ||
+ | ^Waga|40-90 kg|| | ||
+ | ^Premie do Współczynników|+2 ZRĘ\\ +1 WYT\\ +1 PER| -1 SIŁ| | ||
+ | ^Premie do Umiejętności|+1 do Nawigacji\\ +1 do Łuków\\ +1 do Włóczni\\ +1 do Lekkiego Pancerza|-| | ||
+ | ^Dostępne klasy|Alchemik\\ Bard\\ Czarnoksiężnik\\ Druid\\ Iluzjonista\\ Kupiec\\ Kusznik\\ Łotrzyk\\ Łowca\\ Łucznik\\ Łupieżca\\ Mag\\ Mag bojowy| Mandaryn\\ Mistyk\\ Mnich\\ Nekromanta\\ Rzemieślnik\\ Siepacz\\ Szaman\\ Uczony\\ Uzdrowiciel\\ Wojownik\\ Złodziej\\ Żeglarz| | ||
+ | ^Najpopularniejsza religia|Kalifizm|| | ||
+ | ^Języki początkowe|Koreański|| | ||
+ | ^Talenty rasowe|[[Talenty Koreańczyka mm4]]|| | ||
+ | |||
+ | </ | ||
+ | Koreańczycy to naród żyjący głównie we Wschodniej Azji. Większość z nich żyje w na Półwyspie Koreańskim i posługuje się językiem koreańskim. Populacja Korei jest prawdopodobnie jedną z najbardziej jednorodnych etnicznie i językowo na świecie. Pochodzenie Koreańczyków nie jest do dziś znane. Obecnie klasyfikuje się ich do narodów izolowanych. Niektórzy uważają ich za ludność ałtajską, jednak ta hipoteza jest ostatnio często podważana. | ||
+ | |||
+ | Kultura koreańska przez wieki pozostawała pod wpływem kultury chińskiej, lecz zawsze zachowywała swój własny, odrębny unikalny charakter, z wieloma tradycjami niespotykanymi nigdzie indziej, począwszy od kuchni, przez zwyczaje ludowe, na architekturze twierdz kończąc. | ||
+ | |||
+ | Koreańczyk w grze jest bardzo interesującym wyborem. Premie do Zręczności i Wytrzymałości z pewnością zrekompensują karę do Siły. Istniejące premie do Umiejętności powodują, że Koreańczycy doskonale radzą sobie jako Żeglarze, Łucznicy lub dowolna Klasa walcząca wręcz. Szczególnie cenna może okazać się premia do Lekkiego Pancerza. Z uzbrojenia najlepiej wybrać Łuki lub Włócznie. | ||
+ | |||
+ | Wybór Klas jest bardzo szeroki. Duża liczba klas magicznych oraz cywilnych powoduje, że Koreańczyk odnajdzie się w naprawdę różnorodnych funkcjach w drużynie. | ||
+ | |||
+ | Wybierz Koreańczyka, | ||
+ | * Chcesz być przedstawicielem unikalnej kultury, równie bogatej co kultury chińska lub japońska | ||
+ | * Chcesz być doskonałym żeglarzem i z łatwością radzić sobie na morzu | ||
+ | * Mieć wiele klas do wyboru z praktycznie każdej dziedziny (magicznej, duchowej, bojowej) | ||
+ | * Być zręczny, a jednocześnie wytrzymały | ||
+ | * Wolisz trzymać wrogów na dystans, nawet podczas walki wręcz, korzystając z broni drzewcowej | ||
+ | ===== Mandżur ===== | ||
+ | <WRAP 400px right> | ||
+ | |||
+ | ^Rasa|Mandżur|| | ||
+ | ^Wzrost|150-190 cm|| | ||
+ | ^Waga|40-100 kg|| | ||
+ | ^Premie do Współczynników|+1 SIŁ\\ +1 SZY\\ +1 PER|-| | ||
+ | ^Premie do Umiejętności|+2 do Łuku\\ +1 do Długiego Ostrza\\ +1 do Jeździectwa|-| | ||
+ | ^Dostępne klasy|Bard\\ Czarnoksiężnik\\ Druid\\ Iluzjonista\\ Kupiec\\ Kusznik\\ Łotrzyk\\ Łowca\\ Łucznik\\ Łupieżca\\ Mag\\ Mag bojowy| Mandaryn\\ Mistyk\\ Mnich\\ Nekromanta\\ Nojon\\ Rzemieślnik\\ Siepacz\\ Szaman\\ Uzdrowiciel\\ Wojownik\\ Złodziej| | ||
+ | ^Najpopularniejsza religia|Kalifizm|| | ||
+ | ^Języki początkowe|Chiński|| | ||
+ | ^Talenty rasowe|[[Talenty Mandżura mm4]]|| | ||
+ | |||
+ | </ | ||
+ | Mandżurowie to naród wywodzący się z plemion tungusko-mandżurskich ałtajskiej ligi językowej, zamieszkujących od zamierzchłych czasów północno-wschodnią Mandżurię. | ||
+ | |||
+ | Lud ten od XVII wieku do 1911 roku władał Chinami. W tym czasie niemal zupełnie zasymilował się z Chińczykami, | ||
+ | |||
+ | Mandżurowie wywodzą się z Dżurdżenów, | ||
+ | |||
+ | Na początku XVII w. Nurhaczy utworzył z części Dżurdżenów silny związek rodowo-plemienny i zapanował nad północną Mandżurią. W 1618 r. rozpoczął ekspansję na południe, tworząc silne państwo ze stolicą w Mukdenie. Jego syn, Hong Taiji w 1635, przemianował podległych sobie żołnierzy, | ||
+ | |||
+ | Hong Taiji ogłosił też powstanie dynastii Qing. W 1644 r. jego brat, Dorgon, jako regent małoletniego syna Honga, Shunzhi, zdobył Pekin, a następnie przystąpił do podboju całych Chin. Mandżurowie pokonali kontynuatorów dynastii Ming i ustanowili panowanie własnej Qing nad Chinami (panowała do roku 1911). W 1650 r. zajęli Kanton, w 1662 r. ostatecznie pobili Mingów, a do 1680 r. opanowali całe terytorium Chin. W 1683 r. padł Tajwan – ostatni bastion oporu przeciw Mandżurom. W latach 1687–1697 zajęli Mongolię, w 1720–1724 Tybet, a w 1758 r. Dżungarię, | ||
+ | |||
+ | Największe znaczenie i zasięg terytorialny osiągnęło cesarstwo w latach 1662–1796. W stosunku do epoki Mingów obszar Chin wzrósł trzykrotnie, | ||
+ | |||
+ | Mandżurowie ulegli kulturowej i etnicznej asymilacji. Rządząca elita przejęła od Chińczyków wzorce zachowań, filozofię i obyczaje, a z czasem również język. Kontynuowała i utrwalała tradycje chińskiej sztuki w zakresie ceramiki (porcelana), | ||
+ | |||
+ | W grze Mandżur jest, jak jego przodkowie, prawdziwym mistrzem walki konnej, zarówno w zwarciu, jak i przy użyciu łuku. Wojownik i Łucznik to Klasy idealne dla Mandżura, szczególnie gdy weźmie się pod uwagę premie do Siły i Szybkości. Istotnym mankamentem jest brak Alchemika w gronie dostępnych Klas. | ||
+ | |||
+ | Zostań Mandżurem, jeśli: | ||
+ | * Chcesz być przedstawicielem narodu o wspaniałej przeszłości, | ||
+ | * Chcesz doskonale jeździć konno, strzelać z łuku i walczyć szablą | ||
+ | * Nie masz ochoty być Chińczykiem, | ||
+ | * Nie interesuje cię alchemia (Alchemik jest niedostępny) | ||
+ | ===== Mongoł ===== | ||
+ | <WRAP 400px right> | ||
+ | |||
+ | ^Rasa|Mongoł|| | ||
+ | ^Wzrost|150-180 cm|| | ||
+ | ^Waga|40-120 kg|| | ||
+ | ^Premie do Współczynników|+1 ZRĘ\\ +2 SZY|-| | ||
+ | ^Premie do Umiejętności|+3 do Łuku\\ +1 do Przetrwania\\ +2 do Jeździectwa|-1 do Negocjacji\\ -1 do Ciężkiego Pancerza| | ||
+ | ^Dostępne klasy|Alchemik\\ Bard\\ Czarnoksiężnik\\ Iluzjonista\\ Kupiec\\ Łotrzyk\\ Łowca\\ Łucznik\\ Łupieżca\\ Mag\\ Mag bojowy| Mandaryn\\ Mistyk\\ Mnich\\ Nekromanta\\ Nojon\\ Rzemieślnik\\ Siepacz\\ Szaman\\ Uzdrowiciel\\ Wojownik\\ Złodziej| | ||
+ | ^Najpopularniejsza religia|Kalifizm|| | ||
+ | ^Języki początkowe|Mongolski|| | ||
+ | ^Talenty rasowe|[[Talenty Mongoła mm4]]|| | ||
+ | |||
+ | </ | ||
+ | Mongołowie to środkowoazjatycka grupa etnograficzna zamieszkująca głównie tereny Wyżyny Mongolskiej, | ||
+ | |||
+ | Ogólną liczebność populacji Mongołów oceniono pod koniec XX wieku na 8,8 mln osób. Stanowią większość obywateli Mongolii (2,2 mln) oraz około jednej-szóstej mieszkańców Mongolii Wewnętrznej (6 mln). Na terenie Chin mongolskie enklawy występują również w Sinciangu, Tybecie oraz prowincjach Qinghai, Gansu, Heilongjiang, | ||
+ | |||
+ | Mongołów można podzielić na wiele podgrup. Chałchasi stanowią ponad 80% populacji Mongolii. Ojraci zasiedlają tereny wysunięte najbardziej na zachód spośród wszystkich podgrup, można wśród nich wyróżnić Kałmuków, Bajatów, Oletów, Dzachaczynów oraz Mingatów – zamieszkują tereny południowo-zachodniej Rosji, zachodnich Chin i Mongolii. Mongolia Wewnętrzna jest domem dla Czacharów, Uratów, Chorczinów i Ordosców. W Mandżurii wyróżnić można Bargutów oraz Dagurów, w prowincji Gansu zamieszkują Mongołowie Tu (in. Mongorowie), | ||
+ | |||
+ | Mongoł w grze jest szybki i zręczny. Jego atutami jest prawdziwy talent do Jeździectwa i Łuku, przez co Klasy Łucznika oraz Nojona są dla niego stworzone. Pewną wadą może być kara do Ciężkiego Pancerza, lecz liczne zalety wynagradzają ją z nawiązką. Pewnego rodzaju słabością Mongoła jest jego specjalizacja- pozostałe Klasy (dość liczny wybór- np. komplet Klas magicznych) są przez to stosunkowo słabe, gdyż nie otrzymują specjalnych premii. | ||
+ | |||
+ | Wybierz Mongoła, jeżeli: | ||
+ | * Chcesz być prawdziwym mistrzem łucznictwa | ||
+ | * Chcesz być doskonałym jeźdźcem | ||
+ | * Chcesz poczuć prawdziwy stepowy klimat gry | ||
+ | * Chcesz być związany szczególną więzią z Wielkim Chanem | ||
+ | ===== Rosjanin ===== | ||
+ | <WRAP 400px right> | ||
+ | |||
+ | ^Rasa|Rosjanin|| | ||
+ | ^Wzrost|160-200 cm|| | ||
+ | ^Waga|50-130 kg|| | ||
+ | ^Premie do Współczynników|+2 SIŁ\\ +2 WYT|-1 INT| | ||
+ | ^Premie do Umiejętności|+1 do Alchemii\\ +1 do Odporności\\ +1 do Szabrownictwa\\ +1 do Zbieractwa\\ +1 do Przetrwania\\ +1 do Akrobatyki|-1 do Mechaniki\\ -1 do Etykiety| | ||
+ | ^Dostępne klasy|Alchemik\\ Awanturnik\\ Bard\\ Detektyw\\ Kapłan\\ Kozak\\ Kupiec\\ Łotrzyk\\ Łupieżca\\ Mag\\ Medyk|Mistyk\\ Mnich\\ Nekromanta\\ Partyzant\\ Robotnik\\ Siepacz\\ Strzelec\\ Szaman\\ Uzdrowiciel\\ Złodziej\\ Żeglarz\\ Żołnierz| | ||
+ | ^Najpopularniejsza religia|Prawosławie|| | ||
+ | ^Języki początkowe|Rosyjski|| | ||
+ | ^Talenty rasowe|[[Talenty Rosjanina mm4]]|| | ||
+ | |||
+ | </ | ||
+ | Rosjanie to naród wschodniosłowiański, | ||
+ | |||
+ | Nazwa „Rosjanie” (ros. russkije, dosłownie ruscy, Rusini) pochodzi od słowa „Ruś”, którego etymologia zawsze wzbudzała wiele kontrowersji. W historii wywodzono ją od nazwy starożytnego plemienia Roksolanów, | ||
+ | |||
+ | Dominujący substrat w etnogenezie Rosjan stanowiły plemiona wschodniosłowiańskie (Krywicze, Radymicze, Siewierzanie, | ||
+ | |||
+ | Etniczni Rosjanie są w tradycyjnej antropologii fizycznej zaliczani do białej rasy kaukaskiej. Populacja rosyjska jest zasadniczo jednorodna pod względem fizycznym. Komparatystyka dotychczasowych badań antropologicznych wykazuje na pokrewieństwo z innymi etnosami rasy białej typu środkowoeuropejskiego i nordyckiego z różnym stopniem podobieństwa w zależności od badanego regionu. Cechami wyróżniającymi Rosjan spośród innych populacji rasy białej są: bardzo jasna pigmentacja i przewaga jasnych odcieni włosów i koloru oczu, rzadki zarost brwi i brody, umiarkowana szerokość twarzy, przewaga średniego horyzontalnego profilu i średniego przedsionka nosa, znikome pochylenie czoła i bardzo słabo rozwinięty łuk brwiowy. | ||
+ | |||
+ | Poza Rosją, Rosjanie zamieszkują wszystkie kraje dawnego carskiego Imperium- państwa nadbałtyckie, | ||
+ | |||
+ | Rosjanie są wszechstronną rasą, która może osiągnąć mistrzostwo w wielu klasach. Podstawowe premie powodują, że faworyzowane są klasy wymagające dużej Siły i Wytrzymałości- Awanturnicy, | ||
+ | |||
+ | Wybierz Rosjanina, jeżeli: | ||
+ | * Chcesz wiernie służyć Mateczce Rosji lub chociażby Królestwu Kazachstanu | ||
+ | * Chcesz być silny, wytrzymały i odporny na mróz | ||
+ | * Chcesz być odporny na szkodliwe działanie alkoholu | ||
+ | ===== Tadżyk ===== | ||
+ | <WRAP 400px right> | ||
+ | |||
+ | ^Rasa|Tadżyk|| | ||
+ | ^Wzrost|160-200 cm|| | ||
+ | ^Waga|50-120 kg|| | ||
+ | ^Premie do Współczynników|+1 SIŁ\\ +1 ZRĘ\\ +1 PER|-| | ||
+ | ^Premie do Umiejętności|+1 do Broni Obuchowej\\ +1 do Pierwszej Pomocy\\ +1 do Przetrwania\\ +1 do Zaklinania|-| | ||
+ | ^Dostępne klasy|Alchemik\\ Bard\\ Czarnoksiężnik\\ Detektyw\\ Kupiec\\ Łotrzyk\\ Łowca\\ Łupieżca\\ Mag\\ Mag bojowy|Mistyk\\ Nekromanta\\ Partyzant\\ Rzemieślnik\\ Siepacz\\ Strzelec\\ Uzdrowiciel\\ Wojownik\\ Złodziej| | ||
+ | ^Najpopularniejsza religia|Kalifizm|| | ||
+ | ^Języki początkowe|Perski|| | ||
+ | ^Talenty rasowe|[[Talenty Tadżyka mm4]]|| | ||
+ | |||
+ | </ | ||
+ | Tadżycy to naród indoeuropejski pochodzenia irańskiego. Tadżykowie, | ||
+ | |||
+ | W grze Tadżykowie są bardzo wszechstronną Rasą. Premie do Siły i Zręczności powodują, że mogą się rozwijać w wielu kierunkach. Premie do Pierwszej Pomocy oraz Zaklinania są unikalne w skali gry. Przez to Tadżyk Czarnoksiężnik jest prawdziwym specjalistą w zakresie sporządzania zaklętych Przedmiotów. Warto także zwrócić uwagę na fakt, że żyjący w Imperium Tadżycy zachowali tradycję korzystania z broni palnej- z Klas dostępny jest Strzelec oraz Partyzant. | ||
+ | |||
+ | Wybierz Tadżyka, jeżeli: | ||
+ | * Chcesz należeć do kręgu kultury irańskiej i biegle posługiwać się perskim | ||
+ | * Chcesz być silny i zręczny | ||
+ | * Chcesz wytwarzać magiczne przedmioty | ||
+ | * Chcesz posługiwać się bronią palną na terytorium Wielkiego Imperium Mongolskiego | ||
+ | |||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | ===== Ujgur ===== | ||
+ | <WRAP 400px right> | ||
+ | |||
+ | ^Rasa|Ujgur|| | ||
+ | ^Wzrost|160-200 cm|| | ||
+ | ^Waga|40-100 kg|| | ||
+ | ^Premie do Współczynników|+2 INT\\ +2 CHA\\ +1 PER|-1 SZY| | ||
+ | ^Premie do Umiejętności|+1 do Alchemii\\ +1 do Magii Mistycznej\\ +1 do Arkanów\\ +1 do Magii Iluzji\\ +1 do Wytwarzania|-1 do Magii Ciemności| | ||
+ | ^Dostępne klasy|Alchemik\\ Bard\\ Czarnoksiężnik\\ Druid\\ Iluzjonista\\ Kupiec\\ Łotrzyk\\ Łucznik\\ Łupieżca\\ Mag\\ Mag bojowy|Mandaryn\\ Mistyk\\ Rzemieślnik\\ Siepacz\\ Uczony\\ Uzdrowiciel\\ Wojownik\\ Złodziej| | ||
+ | ^Najpopularniejsza religia|Kalifizm|| | ||
+ | ^Języki początkowe|Ujgurski|| | ||
+ | ^Talenty rasowe|[[Talenty Ujgura mm4]]|| | ||
+ | |||
+ | </ | ||
+ | Ujgurzy to grupa etniczna pochodzenia tureckiego. Mieszkają głównie w regionie Xinjiang. Ich liczebność wynosi ok. 10 mln. Słowo „Ujgur” pochodzi od starotureckiego słowa „Uyγur”, | ||
+ | |||
+ | Obecnie Ujgurzy w większości zamieszkują Xinjiang, jednakże migracja na to terytorium odbyła się dopiero w drugiej połowie IX wieku. W starożytności Ujgurzy byli uważani za członków rasy tureckiej, która miała duży wpływ między innymi na stosunki chińskich imperiów, szczególnie za czasów panowania dynastii Tang (618–907). Nie tylko chińskie źródła zawierają informacje o Ujgurach, ale także arabskie, perskie oraz europejskie, | ||
+ | |||
+ | Ujgurzy wiedli nomadyczny tryb życia, jednak w połowie IX wieku zajęli się rolnictwem oraz hodowlą roślin i zwierząt. Dużo handlowali z Chińczykami, | ||
+ | |||
+ | Manichejczycy i nestorianie przedstawili elementy kultury zachodniej Ujgurom, m.in. greckiej, centralnej i wschodniej Azji, a także malarstwo naścienne i sztukę iluminacji. W czasie panowania dynastii mongolskiej, | ||
+ | |||
+ | Typowym strojem dla Ujgurów są w przypadku męskim długie szaty, a w przypadku damskim kamizelka założona na suknię. Wszyscy Ujgurzy, niezależnie od płci czy wieku noszą zdobione nakrycia głowy. | ||
+ | |||
+ | Wybierz Ujgura, jeżeli: | ||
+ | * Chcesz być uzdolnionym magiem lub alchemikiem | ||
+ | * Chcesz wytwarzać znakomite przedmioty jako Rzemieślnik | ||
+ | * Chcesz być inteligenty i charyzmatyczny | ||
+ | ===== Uzbek ===== | ||
+ | <WRAP 400px right> | ||
+ | |||
+ | ^Rasa|Uzbek|| | ||
+ | ^Wzrost|150-200 cm|| | ||
+ | ^Waga|40-90 kg|| | ||
+ | ^Premie do Współczynników|+2 INT\\ +1 CHA\\ +1 SZY|-| | ||
+ | ^Premie do Umiejętności|+1 do Magii Mistycznej\\ +1 do Arkanów\\ +1 do Magii Iluzji\\ +1 do Magii Ciemności\\ +1 Magii Natury|-1 do Odporności| | ||
+ | ^Dostępne klasy|Alchemik\\ Bard\\ Czarnoksiężnik\\ Druid\\ Iluzjonista\\ Kupiec\\ Łotrzyk\\ Łowca\\ Łucznik\\ Mag\\ Mag bojowy|Mandaryn\\ Mistyk\\ Nekromanta\\ Partyzant\\ Rzemieślnik\\ Siepacz\\ Uczony\\ Uzdrowiciel\\ Wojownik\\ Złodziej| | ||
+ | ^Najpopularniejsza religia|Kalifizm|| | ||
+ | ^Języki początkowe|Uzbecki|| | ||
+ | ^Talenty rasowe|[[Talenty Uzbeka mm4]]|| | ||
+ | |||
+ | </ | ||
+ | Uzbecy to najliczniejszy naród Azji Środkowej zamieszkujący Zachód Wielkiego Imperium Mongolskiego, | ||
+ | |||
+ | Za panowania chana Abu al-Chajr-chana (1428 – 1468) Uzbecy przenieśli się na tereny w dolnym biegu Syr-darii i zaczęli interweniować w walki pomiędzy poszczególnymi gałęziami Timurydów, co pozwoliło im w swoich łupieżczych wyprawach docierać do Chorezmu i Transoksanii. Państwo Uzbeków rozpadło się po śmierci Abu al-Chajr-chana, | ||
+ | |||
+ | W grze Uzbek jest najbardziej nastawioną na magię Ras. Wysokie premie do Inteligencji oraz do czterech szkół magii powodują, że jest to idealna Rasa dla Maga. Sporym udogodnieniem jest także premia do Szybkości, co pozwala ciekawie ukształtować postać. | ||
+ | |||
+ | Wybierz Uzbeka, jeżeli: | ||
+ | * Chcesz stworzyć postać władającą wieloma szkołami magii | ||
+ | * Chcesz być szybszy niż inne Postaci | ||
+ | * Najbardziej odpowiada Ci archetyp mędrca i maga | ||
+ | ===== Zobacz też ===== | ||
* [[mm4 instrukcja]] | * [[mm4 instrukcja]] | ||
* [[strona główna]] | * [[strona główna]] |