Mongolopedia Wolna Encyklopedia

Napisz więc to, co widziałeś, i to, co jest, i to, co potem musi się stać.

Narzędzia użytkownika

Narzędzia witryny


mm:przedmioty

Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Nowa wersja
Poprzednia wersja
mm:przedmioty [2014/09/09 13:48]
ghi
mm:przedmioty [2014/09/11 11:53] (aktualna)
ghi
Linia 1: Linia 1:
 ====== Przedmioty ====== ====== Przedmioty ======
 +Przedmioty są podstawą każdego systemu RPG. W MM2 rządzą nimi określone zasady dotyczące jakości, zużycia, występowania oraz ich ceny. Poniższa strona zbiera te zasady, a także zawiera odniesienia do list najpowszechniej występujących przedmiotów. 
 +
 +===== Listy przedmiotów =====
 +  * [[Amulety i pierścienie]]
 +  * [[Amunicja]]
 +  * [[Łuki]]
 +  * [[Kusze]]
 +  * [[Proste bronie miotane]]
 +  * [[Długie ostrza]]
 +  * [[Krótkie ostrza]]
 +  * [[Włócznie]]
 +  * [[obuchy|Bronie obuchowe]]
 +  * [[Ubrania]]
 +  * [[Lekkie pancerze]]
 +  * [[Ciężkie pancerze]]
 +  * [[przedmioty - inne|Inne]]
 +
 +===== Rzemieślnicy =====
 +Duża ilość przedmiotów dostępna jest bezpośrednio u ich twórców. W MM2 rozróżnia się 5 typów rzemieślników:
 +  - [[Garbarz (rzemieślnik)|Garbarz]]: Lekkie Pancerze, skóry i futra, wyroby ze skóry
 +  - [[Kowal (rzemieślnik)|Kowal]]: broń i pancerz z metali, zależne od poziomu (k10+Szczęście+Charyzma) porównane do wymagań
 +  - [[Krawiec (rzemieślnik)|Krawiec]]: Ubrania, wyroby z płótna, futra i skóry
 +  - [[Łuczarz (rzemieślnik)|Łuczarz]]: Łuki, Kusze, Prosta Broń Miotana, amunicja
 +  - [[Płatrnerz (rzemieślnik)|Płatnerz]]: Pancerze z metali, zależne od poziomu (k20+Szczęście+Charyzma)
 +
 +Każdy z rzemieślników jest także określany jedną z klas umiejętności:
 +  - kiepski: posiada tylko przedmioty proste (nędzne)
 +  -  przeciętny: posiada przedmioty proste(prosty) i normalne(nędzne)
 +  -  niezły: posiada przedmioty proste(dobry) i normalne(prosty)
 +  -  dobry: posiada przedmioty proste(doskonały), normalne(dobry) oraz misterne(prosty)
 +  -  wybitny: posiada przedmioty proste(pierwszorzędny), normalne(doskonały), oraz misterne(dobry)
 +  -  mistrzowski: posiada przedmioty proste(pierwszorzędny), normalne(pierwszorzędny) oraz misterne(doskonały)
 +
 +Która wpływa na jakość wykonanych przez niego wyrobów.
 +
 +===== Handel =====
 +Poza rzemieślnikami, gracz może się także zaopatrzyć w potrzebne mu przedmioty u rożnego typu handlarzy. Handlarze nie posiadają klasy umiejętność, a posiadane przez nich przedmioty są dobierane w sposób losowy. Wśród handlarzy rozróżnia się:
 +  - Czarownik: zaklęcia zależne od poziomu (k20+Szczęście+Charyzma), 5% szans na [[amulety i pierścienie]], surowce do magicznych przedmiotów
 +  - Handlarz starzyzną: wszystko; 50% szans na [[amulety i pierścienie]], ceny kupna niższe o -20%, sprzedaży wyższe o +10%
 +  - Karczmarz: żywność, 33% szans na składniki zależne od jego poziomu
 +  - Kupiec: [[Przedmioty - inne|przedmioty powszechnego użytku]]
 +  - Rolnik: żywność, 50% szans na składniki roślinne zależne od poziomu
 +  - Stajenny: [[wierzchowce]]
 +  - Uzdrowiciel: mikstury przywracające (zdrowia, many, odtrutki, uleczenia choroby itd.) zależne od poziomu, składniki o efekcie przy spożyciu
 +  - Zbrojmistrz: broń i pancerz, amunicja, surowce, zależne od poziomu (k20+Szczęście+Charyzma)
 +
 +===== Alchemik =====
 +Alchemik jest osobnym typem handlarza, w przypadku którego jakość wytwarzanych produktów, zależy od poziomu umiejętności alchemii, a nie od klasy rzemieślnika. Mikstury przyrządzane przez alchemika działają zgodnie z prawami [[System alchemii|systemu alchemii]]
 +
  
mm/przedmioty.1410263312.txt.gz · ostatnio zmienione: 2014/09/09 13:48 przez ghi