Mongolopedia Wolna Encyklopedia

Napisz więc to, co widziałeś, i to, co jest, i to, co potem musi się stać.

Narzędzia użytkownika

Narzędzia witryny


mm:przedmioty

Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Poprzednia rewizja po obu stronach Poprzednia wersja
Nowa wersja
Poprzednia wersja
mm:przedmioty [2014/09/09 13:52]
ghi
mm:przedmioty [2014/09/11 11:53] (aktualna)
ghi
Linia 1: Linia 1:
 ====== Przedmioty ====== ====== Przedmioty ======
-Przedmioty są podstawą każdego systemu RPG. W MM2 rządzą nimi określone zasady dotyczące jakości, zużycia, występowania oraz ich ceny. Poniższa strona zbiera te zasady, a także zawiera odniesienia do list najpowszechniej wistępujących przedmiotów. +Przedmioty są podstawą każdego systemu RPG. W MM2 rządzą nimi określone zasady dotyczące jakości, zużycia, występowania oraz ich ceny. Poniższa strona zbiera te zasady, a także zawiera odniesienia do list najpowszechniej występujących przedmiotów.  
 + 
 +===== Listy przedmiotów ===== 
 +  * [[Amulety i pierścienie]] 
 +  * [[Amunicja]] 
 +  * [[Łuki]] 
 +  * [[Kusze]] 
 +  * [[Proste bronie miotane]] 
 +  * [[Długie ostrza]] 
 +  * [[Krótkie ostrza]] 
 +  * [[Włócznie]] 
 +  * [[obuchy|Bronie obuchowe]] 
 +  * [[Ubrania]] 
 +  * [[Lekkie pancerze]] 
 +  * [[Ciężkie pancerze]] 
 +  * [[przedmioty - inne|Inne]] 
 + 
 +===== Rzemieślnicy ===== 
 +Duża ilość przedmiotów dostępna jest bezpośrednio u ich twórców. W MM2 rozróżnia się 5 typów rzemieślników: 
 +  - [[Garbarz (rzemieślnik)|Garbarz]]: Lekkie Pancerze, skóry i futra, wyroby ze skóry 
 +  - [[Kowal (rzemieślnik)|Kowal]]: broń i pancerz z metali, zależne od poziomu (k10+Szczęście+Charyzma) porównane do wymagań 
 +  - [[Krawiec (rzemieślnik)|Krawiec]]: Ubrania, wyroby z płótna, futra i skóry 
 +  - [[Łuczarz (rzemieślnik)|Łuczarz]]: Łuki, Kusze, Prosta Broń Miotana, amunicja 
 +  - [[Płatrnerz (rzemieślnik)|Płatnerz]]: Pancerze z metali, zależne od poziomu (k20+Szczęście+Charyzma) 
 + 
 +Każdy z rzemieślników jest także określany jedną z klas umiejętności: 
 +  - kiepski: posiada tylko przedmioty proste (nędzne) 
 +  -  przeciętny: posiada przedmioty proste(prosty) i normalne(nędzne) 
 +  -  niezły: posiada przedmioty proste(dobry) i normalne(prosty) 
 +  -  dobry: posiada przedmioty proste(doskonały), normalne(dobry) oraz misterne(prosty) 
 +  -  wybitny: posiada przedmioty proste(pierwszorzędny), normalne(doskonały), oraz misterne(dobry) 
 +  -  mistrzowski: posiada przedmioty proste(pierwszorzędny), normalne(pierwszorzędny) oraz misterne(doskonały) 
 + 
 +Która wpływa na jakość wykonanych przez niego wyrobów. 
 + 
 +===== Handel ===== 
 +Poza rzemieślnikami, gracz może się także zaopatrzyć w potrzebne mu przedmioty u rożnego typu handlarzy. Handlarze nie posiadają klasy umiejętność, a posiadane przez nich przedmioty są dobierane w sposób losowy. Wśród handlarzy rozróżnia się: 
 +  - Czarownik: zaklęcia zależne od poziomu (k20+Szczęście+Charyzma), 5% szans na [[amulety i pierścienie]], surowce do magicznych przedmiotów 
 +  - Handlarz starzyzną: wszystko; 50% szans na [[amulety i pierścienie]], ceny kupna niższe o -20%, sprzedaży wyższe o +10% 
 +  - Karczmarz: żywność, 33% szans na składniki zależne od jego poziomu 
 +  - Kupiec: [[Przedmioty - inne|przedmioty powszechnego użytku]] 
 +  - Rolnik: żywność, 50% szans na składniki roślinne zależne od poziomu 
 +  - Stajenny: [[wierzchowce]] 
 +  - Uzdrowiciel: mikstury przywracające (zdrowia, many, odtrutki, uleczenia choroby itd.) zależne od poziomu, składniki o efekcie przy spożyciu 
 +  - Zbrojmistrz: broń i pancerz, amunicja, surowce, zależne od poziomu (k20+Szczęście+Charyzma) 
 + 
 +===== Alchemik ===== 
 +Alchemik jest osobnym typem handlarza, w przypadku którego jakość wytwarzanych produktów, zależy od poziomu umiejętności alchemii, a nie od klasy rzemieślnika. Mikstury przyrządzane przez alchemika działają zgodnie z prawami [[System alchemii|systemu alchemii]] 
 + 
mm/przedmioty.1410263578.txt.gz · ostatnio zmienione: 2014/09/09 13:52 przez ghi