Mongolopedia Wolna Encyklopedia

Napisz więc to, co widziałeś, i to, co jest, i to, co potem musi się stać.

Narzędzia użytkownika

Narzędzia witryny


mm:system_alchemii

Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Poprzednia rewizja po obu stronach Poprzednia wersja
Nowa wersja
Poprzednia wersja
mm:system_alchemii [2013/11/19 18:07]
patryk
mm:system_alchemii [2014/11/03 10:29] (aktualna)
patryk [Inne]
Linia 13: Linia 13:
 |Przywrócenie HP|+(Alchemia) HP|+10 HP|+20 HP|1/7/14|1000|Pancerzyk bagiennego kraba, Skóra bobra, Jajo fororaka, Oset, Gołąbek, Bazylia, Wołowina| |Przywrócenie HP|+(Alchemia) HP|+10 HP|+20 HP|1/7/14|1000|Pancerzyk bagiennego kraba, Skóra bobra, Jajo fororaka, Oset, Gołąbek, Bazylia, Wołowina|
 |Przywrócenie Many|+(Alchemia) Many|+10 Many|+20 Many|2/8/15|1000|Skóra zębacza, Glina, Poziomki, Czosnek, Pozłotka, Dziczyzna| |Przywrócenie Many|+(Alchemia) Many|+10 Many|+20 Many|2/8/15|1000|Skóra zębacza, Glina, Poziomki, Czosnek, Pozłotka, Dziczyzna|
-|Uleczenie rany|Leczy lekkie rany|Leczy ciężkie rany|Leczy poważne rany|2/6/12|1500|Skóra niedźwiedzia, Cebula(2x), Konwalia, Bagienna trzcina, Kumys, Jasne piwo|+|Uleczenie rany|Leczy 1 Lekką Ranę|Leczy 1 Ciężką Ranę|Leczy 1 Poważną Ranę|2/6/12|1500|Skóra niedźwiedzia, Cebula(2x), Konwalia, Bagienna trzcina, Kumys, Jasne piwo|
 |Uleczenie choroby|Leczy choroby|brak|brak|3|1500|Skóra Szczerzozęba, Skóra niedźwiedzia jaskiniowego, Poziomki, Jęczmień, Szalej, Szałwia, Miód| |Uleczenie choroby|Leczy choroby|brak|brak|3|1500|Skóra Szczerzozęba, Skóra niedźwiedzia jaskiniowego, Poziomki, Jęczmień, Szalej, Szałwia, Miód|
 |Odtrutka|Przerywa działanie trucizn|brak|brak|4|2000|Pióro fororaka, Sól potasowa, Konwalia, Jabłko, Baranina, Ser, Twaróg| |Odtrutka|Przerywa działanie trucizn|brak|brak|4|2000|Pióro fororaka, Sól potasowa, Konwalia, Jabłko, Baranina, Ser, Twaróg|
Linia 33: Linia 33:
 |Szał|+(POb) do PO, obniża POb do 0 na (Alchemia/3) tur|+10 PO|+30 PO|8/12/16|2800|Kieł Robaka Śmierci, Liść żywokrzewu, Kieł mamuta, Pistacje, Orzech, Imbir| |Szał|+(POb) do PO, obniża POb do 0 na (Alchemia/3) tur|+10 PO|+30 PO|8/12/16|2800|Kieł Robaka Śmierci, Liść żywokrzewu, Kieł mamuta, Pistacje, Orzech, Imbir|
 |Osłabienie|-(Alchemia/2) PO i POb na 3 tury|-5 PO i POb|-15 PO i POb|10/15/20|3000|Skóra wilkołaka, Róg Demona, Orle pióra, Szyszki sabiowe, Orzech| |Osłabienie|-(Alchemia/2) PO i POb na 3 tury|-5 PO i POb|-15 PO i POb|10/15/20|3000|Skóra wilkołaka, Róg Demona, Orle pióra, Szyszki sabiowe, Orzech|
-|Wybuch|(2*Alchemia) PO w zasięgu 2|+10 PO|+30 PO|10/16/22|2000|Kość Szkieletu, Mięso chrząszcza, Glina, Koper, Fasola, Mleko, Kasza|+|Wybuch|(2*Alchemia) PO w zasięgu 1 pola od celu|+10 PO|+30 PO|10/16/22|2000|Kość Szkieletu, Mięso chrząszcza, Glina, Koper, Fasola, Mleko, Kasza|
 |Oczyszczenie umysłu|Usuwa efekty zaklęć umysłu|brak|brak|15|4000|Skóra Wiwerny, Kora starodrzewu, Owoce dłutorośli (2x), Jodłowe szyszki| |Oczyszczenie umysłu|Usuwa efekty zaklęć umysłu|brak|brak|15|4000|Skóra Wiwerny, Kora starodrzewu, Owoce dłutorośli (2x), Jodłowe szyszki|
 |Absorpcja magii|(Alchemia) PO od magii jest zmieniane na manę Gracza przez/3 tury|+10 PO|+20 PO|10/16/24|5000|Drakolit, Kieł Żmija, Kieł mamuta, Szyszki sabiowe, Migdały, Gwardzikrzew| |Absorpcja magii|(Alchemia) PO od magii jest zmieniane na manę Gracza przez/3 tury|+10 PO|+20 PO|10/16/24|5000|Drakolit, Kieł Żmija, Kieł mamuta, Szyszki sabiowe, Migdały, Gwardzikrzew|
Linia 57: Linia 57:
 A wartość przygotowanej mikstury to łączna suma wartości wszystkich jej efektów. A wartość przygotowanej mikstury to łączna suma wartości wszystkich jej efektów.
 ==== Uwaga dotycząca Mikstur Współczynników, Umiejętności oraz Przemiany ==== ==== Uwaga dotycząca Mikstur Współczynników, Umiejętności oraz Przemiany ====
-Mikstury mające wpływ na Współczynniki i Umiejętności (przywrócenie, obniżenie, premia) oraz mikstury Przemiany w Zwierzę potrzebują składników oznaczających. Jest to pula składników, które są wymagane do utworzenia mikstury działającej na konkretny Współczynnik lub Umiejętność lub zmieniających w konkretne stworzenie. Bez składnika oznaczającego mikstury te nie odnoszą skutku. Składnik będący składnikiem oznaczającym posiada także inne efekty i może być wykorzystywany do innych preparatów. Do otrzymania mikstury Przemiany potrzebny jest składnik zwierzęcy pochodzący z danego zwierzęcia. Mikstura pozwala stać się jedynie [[Stworzenie Leśne|Stworzeniem Leśnym]], [[Stworzenie Stepowe|Stepowym]], [[Stworzenie podziemne|Podziemnym]] lub [[Stworzenie wodne|Wodnym]]. Nie można przemienić się w [[Nieumarły|Nieumarłego]], [[Humanoid|Humanoida]] ani [[Stworzenie Mityczne]]. Mikstury uleczenia z choroby także wymagają składników oznaczających.+Mikstury mające wpływ na Współczynniki i Umiejętności (przywrócenie, obniżenie, premia) oraz mikstury Przemiany w Zwierzę potrzebują składników oznaczających. Jest to pula składników, które są wymagane do utworzenia mikstury działającej na konkretny Współczynnik lub Umiejętność lub zmieniających w konkretne stworzenie. Bez składnika oznaczającego mikstury te nie odnoszą skutku. Składnik będący składnikiem oznaczającym posiada także inne efekty i może być wykorzystywany do innych preparatów. Do otrzymania mikstury Przemiany potrzebny jest składnik zwierzęcy pochodzący z danego zwierzęcia. Mikstura pozwala stać się jedynie [[Stworzenie Leśne|Stworzeniem Leśnym]], [[Stworzenie Stepowe|Stepowym]], [[Stworzenie podziemne|Podziemnym]], [[stworzenie bagienne|Bagiennym]] lub [[Stworzenie wodne|Wodnym]]. Nie można przemienić się w [[Nieumarły|Nieumarłego]], [[Humanoid|Humanoida]] ani [[Stworzenie Mityczne]]. Mikstury uleczenia z choroby także wymagają składników oznaczających.
 Składniki oznaczające: Składniki oznaczające:
 ^Współczynnik/Umiejętność^Składnik^ ^Współczynnik/Umiejętność^Składnik^
Linia 96: Linia 96:
 ^Nazwa^Wymagany poziom Alchemii^Działanie^Składniki^Wartość^Uwagi^ ^Nazwa^Wymagany poziom Alchemii^Działanie^Składniki^Wartość^Uwagi^
 ^   Bandaże   ^^^^^^ ^   Bandaże   ^^^^^^
-|Zwykły bandaż|1|+HP, leczy Lekkie rany|2xPłótno|2000 MNT|-| +|Każde użycie Bandaża działa w określony sposób na jedną Ranę odpowiedniego poziomu. Bandaży nie można używać w trakcie walki.|||||| 
-|Ciężki bandaż|4|+HP, leczy Lekkie i Ciężkie rany|3xPłótno|2250 MNT|-| +|Szarpie|1|+4 HP, opatruje Lekkie Rany|2x Płótno|1000 MNT|-| 
-|Wełniany bandaż|6|+HP, leczy Lekkie, Ciężkie i Poważne rany|2xWełna|2500 MNT|-| +|Zwykły bandaż|2|+HP, opatruje Lekkie rany|3xPłótno|2000 MNT|-| 
-|Nasączony bandaż|8|+HP/3 tury, leczy Lekkie i Ciężkie rany|2xPłótno\\ 1x Wywar leczniczy|3000 MNT|-| +|Ciężki bandaż|6|+16 HP, opatruje Lekkie i Ciężkie rany|4xPłótno|2250 MNT|-| 
-|Magiczny bandaż|12|+HP, leczy Magiczne rany|2xPłótno\\ 3 dowolne składniki o efekcie Przywrócenie HP|5000 MNT|-|+|Wełniany bandaż|8|+10 HP, opatruje Lekkie, Ciężkie i Poważne rany|2xWełna|2500 MNT|-| 
 +|Nasączony bandaż|10|+HP/3 tury, opatruje Lekkie i Ciężkie rany, -4 dni gojenia|2xPłótno\\ 1x Wywar leczniczy|3000 MNT|-| 
 +|Magiczny bandaż|15|+15 HP, opatruje Magiczne rany|2xPłótno\\ 3 dowolne składniki o efekcie Przywrócenie HP|5000 MNT|-|
 ^   Maści   ^^^^^^ ^   Maści   ^^^^^^
-|Podstawowa maść|1|+1 HP +1 Many||1000 MNT|-| +|Podstawowa maść|1|+1 HP +1 Many|Smalec, Woda|1000 MNT|-| 
-|Maść lecznicza|6|+(Alchemia/2) HP do końca bitwy/3 dni||1500 MNT|-| +|Maść lecznicza|6|+(Alchemia/2) HP do końca bitwy/3 dni|Podstawowa maść, 3 dowolne składniki o efekcie Przywrócenie HP|1500 MNT|-| 
-|Maść rozgrzewająca|3|-(Alchemia) PO od mrozu/3 dni||1500 MNT|-| +|Maść rozgrzewająca|3|-(Alchemia) PO od mrozu/3 dni|Podstawowa maść, Miód, Marchew|1500 MNT|-| 
-|Maść chłodząca|3|-(Alchemia) PO od gorąca/3 dni||1500 MNT|-| +|Maść chłodząca|3|-(Alchemia) PO od gorąca/3 dni|Podstawowa maść, Kość szkieletu, Fasola|1500 MNT|-| 
-|Maść paraliżu|9|+(3*Alchemia)% szans na paraliż na 3 tury do końca bitwy/3 dni||2500 MNT|Należy użyć przed walką| +|Maść paraliżu|9|+(3*Alchemia)% szans na paraliż na 3 tury do końca bitwy/3 dni|Podstawowa maść, 2 dowolne składniki o efekcie Paraliż|2500 MNT|Należy użyć przed walką| 
-|Maść wyostrzenia wzroku|5|+(2*Alchemia)% PO na odległość do końca bitwy/3 dni||2500 MNT|Należy użyć przed walką|+|Maść wyostrzenia wzroku|5|+(2*Alchemia)% PO na odległość do końca bitwy/3 dni|Podstawowa maść, Kieł wilka, Marchew|2500 MNT|Należy użyć przed walką
 +|Maść na Rany|8|-3 dni gojenia wybranej Rany|Podstawowa maść, Maść lecznicza, Pajęczyna|3000 MNT|-|
 ^   Proszki   ^^^^^^ ^   Proszki   ^^^^^^
-|Proszek na rany|4|Usuwa efekty ran, lecz ich nie leczy (liczą się do śmierci)||2000 MNT|-|+|Proszek na rany|4|Usuwa efekty Ran na czas 2 dni; nie leczy Ran (liczą się do śmierci)|Glina, Wołowina, Pozłotka|2000 MNT|-| 
 +|Proszek gojący Rany|8|-2 dni gojenia wybranej Rany|Glina, Miód, Pozłotka|2500 MNT|-| 
 +|Proszek maskujący|6|Rozsypany na polu zapewnia karę -4 do PER w testach wobec postaci na danym polu|Rtęć, ziemniak, twaróg|3000 MNT|-| 
 ^   Sprzęt alchemiczny   ^^^^^^ ^   Sprzęt alchemiczny   ^^^^^^
 |Retorta|6|+1 tura/dzień działania|2xSzkło\\ 1xMiedziany złom\\ 1xSztabki ołowiu|6000 MNT|-| |Retorta|6|+1 tura/dzień działania|2xSzkło\\ 1xMiedziany złom\\ 1xSztabki ołowiu|6000 MNT|-|
Linia 117: Linia 122:
 |Sprzęt alchemiczny|10|+4 efektu mikstury|5xSzkło\\ 1xMosiężny złom|8000 MNT|-| |Sprzęt alchemiczny|10|+4 efektu mikstury|5xSzkło\\ 1xMosiężny złom|8000 MNT|-|
 ^   Inne   ^^^^^^ ^   Inne   ^^^^^^
-|Smar do broni|4|+6 PO/7 dni||2500 MNT|Należy użyć przed walką| +|Smar do broni|4|+6 PO/7 dni|Smalec, Mięta, Skóra wilka|2500 MNT|Należy użyć przed walką| 
-|Garbniki|6|Potrzebne do rzemieślnictwa||1500 MNT|-|+|Garbniki|6|Potrzebne do rzemieślnictwa|Polne jagody, Leśne jagody, Orzech|1500 MNT|-| 
 +|Olejek miętowy|3|+(k20) PO przeciw pająkom|Mięta, alkohol|800 MNT|-|
 ===== Składniki ===== ===== Składniki =====
 Wszystkie składniki należą do jednego z czterech rodzajów: mineralnych, zwierzęcych, roślinnych i żywności. Składniki mineralne zdobywa się tak samo, jak rudy i minerały. Składniki roślinne zdobywa się poprzez zbieranie składników. Składniki zwierzęce można zdobyć poprzez polowania lub zabijanie odpowiednich Stworzeń. Żywność można kupić lub wytworzyć.  Wszystkie składniki należą do jednego z czterech rodzajów: mineralnych, zwierzęcych, roślinnych i żywności. Składniki mineralne zdobywa się tak samo, jak rudy i minerały. Składniki roślinne zdobywa się poprzez zbieranie składników. Składniki zwierzęce można zdobyć poprzez polowania lub zabijanie odpowiednich Stworzeń. Żywność można kupić lub wytworzyć. 
 Większość składników można zjeść na surowo. Działają wtedy tak, jak jest to opisane w rubryce „Działanie po zjedzeniu”. Modyfikator składnika to wartość dodana do całkowitego efektu mikstury przyrządzonej z tego składnika. Niektóre składniki są składnikami oznaczającymi (patrz wyżej). Większość składników można zjeść na surowo. Działają wtedy tak, jak jest to opisane w rubryce „Działanie po zjedzeniu”. Modyfikator składnika to wartość dodana do całkowitego efektu mikstury przyrządzonej z tego składnika. Niektóre składniki są składnikami oznaczającymi (patrz wyżej).
 Lista składników jest zbyt długa, by umieścić ją na tej stronie, ale jest dostępna [[lista skladnikow|tutaj]].  Lista składników jest zbyt długa, by umieścić ją na tej stronie, ale jest dostępna [[lista skladnikow|tutaj]]. 
 +==== Zbieranie składników roślinnych ====
 +===== Zobacz też =====
 +  * [[Strona glowna]]
mm/system_alchemii.1384880866.txt.gz · ostatnio zmienione: 2013/11/19 18:07 przez patryk