Mongolopedia Wolna Encyklopedia

Napisz więc to, co widziałeś, i to, co jest, i to, co potem musi się stać.

Narzędzia użytkownika

Narzędzia witryny


mm:system_alchemii

Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Poprzednia rewizja po obu stronach Poprzednia wersja
Nowa wersja
Poprzednia wersja
mm:system_alchemii [2013/12/30 19:37]
patryk [Inne]
mm:system_alchemii [2014/11/03 10:29] (aktualna)
patryk [Inne]
Linia 13: Linia 13:
 |Przywrócenie HP|+(Alchemia) HP|+10 HP|+20 HP|1/7/14|1000|Pancerzyk bagiennego kraba, Skóra bobra, Jajo fororaka, Oset, Gołąbek, Bazylia, Wołowina| |Przywrócenie HP|+(Alchemia) HP|+10 HP|+20 HP|1/7/14|1000|Pancerzyk bagiennego kraba, Skóra bobra, Jajo fororaka, Oset, Gołąbek, Bazylia, Wołowina|
 |Przywrócenie Many|+(Alchemia) Many|+10 Many|+20 Many|2/8/15|1000|Skóra zębacza, Glina, Poziomki, Czosnek, Pozłotka, Dziczyzna| |Przywrócenie Many|+(Alchemia) Many|+10 Many|+20 Many|2/8/15|1000|Skóra zębacza, Glina, Poziomki, Czosnek, Pozłotka, Dziczyzna|
-|Uleczenie rany|Leczy lekkie rany|Leczy ciężkie rany|Leczy poważne rany|2/6/12|1500|Skóra niedźwiedzia, Cebula(2x), Konwalia, Bagienna trzcina, Kumys, Jasne piwo|+|Uleczenie rany|Leczy 1 Lekką Ranę|Leczy 1 Ciężką Ranę|Leczy 1 Poważną Ranę|2/6/12|1500|Skóra niedźwiedzia, Cebula(2x), Konwalia, Bagienna trzcina, Kumys, Jasne piwo|
 |Uleczenie choroby|Leczy choroby|brak|brak|3|1500|Skóra Szczerzozęba, Skóra niedźwiedzia jaskiniowego, Poziomki, Jęczmień, Szalej, Szałwia, Miód| |Uleczenie choroby|Leczy choroby|brak|brak|3|1500|Skóra Szczerzozęba, Skóra niedźwiedzia jaskiniowego, Poziomki, Jęczmień, Szalej, Szałwia, Miód|
 |Odtrutka|Przerywa działanie trucizn|brak|brak|4|2000|Pióro fororaka, Sól potasowa, Konwalia, Jabłko, Baranina, Ser, Twaróg| |Odtrutka|Przerywa działanie trucizn|brak|brak|4|2000|Pióro fororaka, Sól potasowa, Konwalia, Jabłko, Baranina, Ser, Twaróg|
Linia 33: Linia 33:
 |Szał|+(POb) do PO, obniża POb do 0 na (Alchemia/3) tur|+10 PO|+30 PO|8/12/16|2800|Kieł Robaka Śmierci, Liść żywokrzewu, Kieł mamuta, Pistacje, Orzech, Imbir| |Szał|+(POb) do PO, obniża POb do 0 na (Alchemia/3) tur|+10 PO|+30 PO|8/12/16|2800|Kieł Robaka Śmierci, Liść żywokrzewu, Kieł mamuta, Pistacje, Orzech, Imbir|
 |Osłabienie|-(Alchemia/2) PO i POb na 3 tury|-5 PO i POb|-15 PO i POb|10/15/20|3000|Skóra wilkołaka, Róg Demona, Orle pióra, Szyszki sabiowe, Orzech| |Osłabienie|-(Alchemia/2) PO i POb na 3 tury|-5 PO i POb|-15 PO i POb|10/15/20|3000|Skóra wilkołaka, Róg Demona, Orle pióra, Szyszki sabiowe, Orzech|
-|Wybuch|(2*Alchemia) PO w zasięgu 2|+10 PO|+30 PO|10/16/22|2000|Kość Szkieletu, Mięso chrząszcza, Glina, Koper, Fasola, Mleko, Kasza|+|Wybuch|(2*Alchemia) PO w zasięgu 1 pola od celu|+10 PO|+30 PO|10/16/22|2000|Kość Szkieletu, Mięso chrząszcza, Glina, Koper, Fasola, Mleko, Kasza|
 |Oczyszczenie umysłu|Usuwa efekty zaklęć umysłu|brak|brak|15|4000|Skóra Wiwerny, Kora starodrzewu, Owoce dłutorośli (2x), Jodłowe szyszki| |Oczyszczenie umysłu|Usuwa efekty zaklęć umysłu|brak|brak|15|4000|Skóra Wiwerny, Kora starodrzewu, Owoce dłutorośli (2x), Jodłowe szyszki|
 |Absorpcja magii|(Alchemia) PO od magii jest zmieniane na manę Gracza przez/3 tury|+10 PO|+20 PO|10/16/24|5000|Drakolit, Kieł Żmija, Kieł mamuta, Szyszki sabiowe, Migdały, Gwardzikrzew| |Absorpcja magii|(Alchemia) PO od magii jest zmieniane na manę Gracza przez/3 tury|+10 PO|+20 PO|10/16/24|5000|Drakolit, Kieł Żmija, Kieł mamuta, Szyszki sabiowe, Migdały, Gwardzikrzew|
Linia 57: Linia 57:
 A wartość przygotowanej mikstury to łączna suma wartości wszystkich jej efektów. A wartość przygotowanej mikstury to łączna suma wartości wszystkich jej efektów.
 ==== Uwaga dotycząca Mikstur Współczynników, Umiejętności oraz Przemiany ==== ==== Uwaga dotycząca Mikstur Współczynników, Umiejętności oraz Przemiany ====
-Mikstury mające wpływ na Współczynniki i Umiejętności (przywrócenie, obniżenie, premia) oraz mikstury Przemiany w Zwierzę potrzebują składników oznaczających. Jest to pula składników, które są wymagane do utworzenia mikstury działającej na konkretny Współczynnik lub Umiejętność lub zmieniających w konkretne stworzenie. Bez składnika oznaczającego mikstury te nie odnoszą skutku. Składnik będący składnikiem oznaczającym posiada także inne efekty i może być wykorzystywany do innych preparatów. Do otrzymania mikstury Przemiany potrzebny jest składnik zwierzęcy pochodzący z danego zwierzęcia. Mikstura pozwala stać się jedynie [[Stworzenie Leśne|Stworzeniem Leśnym]], [[Stworzenie Stepowe|Stepowym]], [[Stworzenie podziemne|Podziemnym]] lub [[Stworzenie wodne|Wodnym]]. Nie można przemienić się w [[Nieumarły|Nieumarłego]], [[Humanoid|Humanoida]] ani [[Stworzenie Mityczne]]. Mikstury uleczenia z choroby także wymagają składników oznaczających.+Mikstury mające wpływ na Współczynniki i Umiejętności (przywrócenie, obniżenie, premia) oraz mikstury Przemiany w Zwierzę potrzebują składników oznaczających. Jest to pula składników, które są wymagane do utworzenia mikstury działającej na konkretny Współczynnik lub Umiejętność lub zmieniających w konkretne stworzenie. Bez składnika oznaczającego mikstury te nie odnoszą skutku. Składnik będący składnikiem oznaczającym posiada także inne efekty i może być wykorzystywany do innych preparatów. Do otrzymania mikstury Przemiany potrzebny jest składnik zwierzęcy pochodzący z danego zwierzęcia. Mikstura pozwala stać się jedynie [[Stworzenie Leśne|Stworzeniem Leśnym]], [[Stworzenie Stepowe|Stepowym]], [[Stworzenie podziemne|Podziemnym]], [[stworzenie bagienne|Bagiennym]] lub [[Stworzenie wodne|Wodnym]]. Nie można przemienić się w [[Nieumarły|Nieumarłego]], [[Humanoid|Humanoida]] ani [[Stworzenie Mityczne]]. Mikstury uleczenia z choroby także wymagają składników oznaczających.
 Składniki oznaczające: Składniki oznaczające:
 ^Współczynnik/Umiejętność^Składnik^ ^Współczynnik/Umiejętność^Składnik^
Linia 96: Linia 96:
 ^Nazwa^Wymagany poziom Alchemii^Działanie^Składniki^Wartość^Uwagi^ ^Nazwa^Wymagany poziom Alchemii^Działanie^Składniki^Wartość^Uwagi^
 ^   Bandaże   ^^^^^^ ^   Bandaże   ^^^^^^
-|Zwykły bandaż|1|+HP, leczy Lekkie rany|2xPłótno|2000 MNT|-| +|Każde użycie Bandaża działa w określony sposób na jedną Ranę odpowiedniego poziomu. Bandaży nie można używać w trakcie walki.|||||| 
-|Ciężki bandaż|4|+HP, leczy Lekkie i Ciężkie rany|3xPłótno|2250 MNT|-| +|Szarpie|1|+4 HP, opatruje Lekkie Rany|2x Płótno|1000 MNT|-| 
-|Wełniany bandaż|6|+HP, leczy Lekkie, Ciężkie i Poważne rany|2xWełna|2500 MNT|-| +|Zwykły bandaż|2|+HP, opatruje Lekkie rany|3xPłótno|2000 MNT|-| 
-|Nasączony bandaż|8|+HP/3 tury, leczy Lekkie i Ciężkie rany|2xPłótno\\ 1x Wywar leczniczy|3000 MNT|-| +|Ciężki bandaż|6|+16 HP, opatruje Lekkie i Ciężkie rany|4xPłótno|2250 MNT|-| 
-|Magiczny bandaż|12|+HP, leczy Magiczne rany|2xPłótno\\ 3 dowolne składniki o efekcie Przywrócenie HP|5000 MNT|-|+|Wełniany bandaż|8|+10 HP, opatruje Lekkie, Ciężkie i Poważne rany|2xWełna|2500 MNT|-| 
 +|Nasączony bandaż|10|+HP/3 tury, opatruje Lekkie i Ciężkie rany, -4 dni gojenia|2xPłótno\\ 1x Wywar leczniczy|3000 MNT|-| 
 +|Magiczny bandaż|15|+15 HP, opatruje Magiczne rany|2xPłótno\\ 3 dowolne składniki o efekcie Przywrócenie HP|5000 MNT|-|
 ^   Maści   ^^^^^^ ^   Maści   ^^^^^^
 |Podstawowa maść|1|+1 HP +1 Many|Smalec, Woda|1000 MNT|-| |Podstawowa maść|1|+1 HP +1 Many|Smalec, Woda|1000 MNT|-|
Linia 108: Linia 110:
 |Maść paraliżu|9|+(3*Alchemia)% szans na paraliż na 3 tury do końca bitwy/3 dni|Podstawowa maść, 2 dowolne składniki o efekcie Paraliż|2500 MNT|Należy użyć przed walką| |Maść paraliżu|9|+(3*Alchemia)% szans na paraliż na 3 tury do końca bitwy/3 dni|Podstawowa maść, 2 dowolne składniki o efekcie Paraliż|2500 MNT|Należy użyć przed walką|
 |Maść wyostrzenia wzroku|5|+(2*Alchemia)% PO na odległość do końca bitwy/3 dni|Podstawowa maść, Kieł wilka, Marchew|2500 MNT|Należy użyć przed walką| |Maść wyostrzenia wzroku|5|+(2*Alchemia)% PO na odległość do końca bitwy/3 dni|Podstawowa maść, Kieł wilka, Marchew|2500 MNT|Należy użyć przed walką|
 +|Maść na Rany|8|-3 dni gojenia wybranej Rany|Podstawowa maść, Maść lecznicza, Pajęczyna|3000 MNT|-|
 ^   Proszki   ^^^^^^ ^   Proszki   ^^^^^^
-|Proszek na rany|4|Usuwa efekty ran, lecz ich nie leczy (liczą się do śmierci)|Glina, Wołowina, Pozłotka|2000 MNT|-|+|Proszek na rany|4|Usuwa efekty Ran na czas 2 dni; nie leczy Ran (liczą się do śmierci)|Glina, Wołowina, Pozłotka|2000 MNT|-| 
 +|Proszek gojący Rany|8|-2 dni gojenia wybranej Rany|Glina, Miód, Pozłotka|2500 MNT|-| 
 +|Proszek maskujący|6|Rozsypany na polu zapewnia karę -4 do PER w testach wobec postaci na danym polu|Rtęć, ziemniak, twaróg|3000 MNT|-| 
 ^   Sprzęt alchemiczny   ^^^^^^ ^   Sprzęt alchemiczny   ^^^^^^
 |Retorta|6|+1 tura/dzień działania|2xSzkło\\ 1xMiedziany złom\\ 1xSztabki ołowiu|6000 MNT|-| |Retorta|6|+1 tura/dzień działania|2xSzkło\\ 1xMiedziany złom\\ 1xSztabki ołowiu|6000 MNT|-|
mm/system_alchemii.1388428647.txt.gz · ostatnio zmienione: 2013/12/30 19:37 (edycja zewnętrzna)