Klasy (MitM)

KlasaDostępna dlaPremie do WspółczynnikówPremie do UmiejętnościTalenty klasoweOpis
AlchemikChińczyk
Kirgiz
Koreańczyk
Mongoł
Rosjanin
Tadżyk
Ujgur
Uzbek
+1 INT
-1 SZY
+3 do Alchemii
+1 do Odporności
+1 do Zbieractwa
-1 do Długiego Ostrza
Talenty alchemika mm4Mistrz Alchemii. Identyfikuje i wytwarza mikstury i inne preparaty w celach wspomożenia drużyny i zarobkowych. Zbiera składniki alchemiczne.
AwanturnikKazach
Rosjanin
+1 ZRĘ
+1 WYT
+1 SZCZĘ
-1 SZY
-1 INT
-1 CHA
+1 do Pistoletów
+1 do Akrobatyki
+1 do Oszustwa
+1 do Prostej broni miotanej
talenty awanturnika mm4Zawodowy poszukiwacz przygód i najemnik, który wyjdzie cało z każdej niebezpiecznej sytuacji. Potrafi walczyć oraz zwodzić przeciwników.
BardChińczyk
Kazach
Kirgiz
Koreańczyk
Mandżur
Mongoł
Rosjanin
Tadżyk
Ujgur
Uzbek
+1 ZRĘ
+2 SZCZĘ
-2 WYT
-1 SIŁ
+1 do Rozeznania
+1 do Etykiety
+1 do Uników
+1 do Negocjacji
Talenty barda mm4Wędrowny muzykant, zarabiający na życie śpiewem i grą na instrumentach. Potrafi wspierać drużynę pieśniami i radzić sobie w miastach pełnych niebezpieczeństw.
CzarnoksiężnikChińczyk
Kirgiz
Koreańczyk
Mandżur
Mongoł
Tadżyk
Ujgur
Uzbek
+1 INT
-1 SZY
+2 do Zaklinania
+1 do Arkanów
+1 do Magii Ciemności
Talenty czarnoksieznika mm4Wytwórca magicznych przedmiotów i ekspert ścieżki przywołania. Zaklina Przedmioty i rozporządza demonami z magicznych wymiarów, wzywając jedne w celu wsparcia drużyny, a odsyłając duchy wrogie.
DetektywKazach, Rosjanin, Tadżyk+2 PER
+1 CHA
-1 ZRĘ
-1 WYT
-1 SIŁ
+1 do Pistoletów
+1 do Oszustwa
+1 do Zastraszania
+1 do Zabezpieczeń
+1 do Tropienia
-1 do Karabinów
talenty detektywa mm4Zajmuje się ściganiem przestępców i rozwiązywaniem spraw kryminalnych. Często jest agentem wywiadu poszczególnych rządów. Większość swoich działań przeprowadza w cieniu i po cichu. Potrafi wykryć, lecz także zastawić każdą pułapkę. W razie potrzeby sięga po broń, najczęściej pistolet.
DruidChińczyk
Koreańczyk
Mandżur
Ujgur
Uzbek
+1 INT
-1 WYT
+3 do Magii Natury
+1 do Przetrwania
Talenty druida mm4Specjalista Magii Natury dowolnej ścieżki. Włada ziemią i siłami Natury, w tym zwierzętami. Może posiadać Pupila.
IluzjonistaChińczyk
Kazach
Koreańczyk
Mandżur
Mongoł
Ujgur
Uzbek
+1 CHA
+1 PER
-1 SIŁ
-1 WYT
+3 do Magii Iluzji
+1 do Oszustwa
Talenty iluzjonisty mm4Specjalista Magii Iluzji. Może specjalizować się w ścieżce zmysłów, wodząc przeciwników i wpływając na umysły innych, lub podążać ścieżkami błyskawic i powietrza.
KapłanKazach
Rosjanin
+2 CHA
+1 INT
-1 SIŁ
-1 SZY
-1 ZRĘ
+2 do Negocjacji
+1 do Pierwszej Pomocy
+1 do Odporności
Talenty kapłana mm4Wspiera drużynę i szkodzi wrogom Modlitwami. Skutecznie wpływa na spotkane postaci. Postać może pełnić różne funkcje w zależności od religii.
KozakKazach
Kirgiz
Rosjanin
+1 SIŁ
+1 WYT
+1 SZY
-2 CHA
-1 INT
+2 do Jeździectwa
+1 do Długiego Ostrza
+1 do Karabinów
+1 do Uników
-1 do Ciężkiego Sprzętu
talenty kozaka mm4Prawdziwy mistrz jazdy konnej, od dziecka uczony wszystkich jej tajników. Równie sprawny w strzelaniu, co walce szablą. Jest postrachem wszystkich wrogów.
KupiecChińczyk
Kazach
Kirgiz
Koreańczyk
Mandżur
Mongoł
Rosjanin
Tadżyk
Ujgur
Uzbek
+1 CHA
+1 INT
+1 SZCZĘ
-1 SIŁ
-1 SZY
-1 WYT
+2 do Handlu
+1 do Negocjacji
+1 do Rozeznania
Talenty kupca mm4Handlarz, zawsze potrafiący znaleźć okazję do zarobku. Podpora drużyny w sprawach finansowych, choć może prowadzić negocjacje także w innych sprawach.
KusznikChińczyk
Koreańczyk
Mandżur
+1 ZRĘ
-1 WYT
+3 do Kuszy
+1 do Krótkiego Ostrza
Talenty kusznika mm4Mistrz posługiwania się kuszami. Skutecznie razi wrogów z odległości. Przeważnie słaby w walce wręcz.
ŁotrzykChińczyk
Kazach
Kirgiz
Koreańczyk
Mandżur
Mongoł
Rosjanin
Tadżyk
Ujgur
Uzbek
+1 CHA
+1 SZCZĘ
-1 SIŁ
-1 WYT
+1 do Oszustwa
+1 do Krótkiego Ostrza
+1 do Uników
+1 do Negocjacji
Talenty lotrzyka mm4Ten typ romantycznego rozbójnika zawsze znajdzie się tam, gdzie jest okazja do zarobku. Co prawda nie walczy tak skutecznie jak prawdziwi wojownicy, ale potrafi zręcznie uniknąć niebezpieczeństw i wynieść korzyści z sytuacji, w której wielu obeszłoby się smakiem.
ŁowcaChińczyk
Kirgiz
Koreańczyk
Mandżur
Mongoł
Tadżyk
Uzbek
+1 ZRĘ
+1 PER
-1 INT
-1 SIŁ
+1 do Skradania się
+1 do Łuku
+1 do Przetrwania
+1 do Tropienia
+1 do Zbieractwa
-1 do Rozeznania
Talenty lowcy mm4Myśliwy zajmujący się tropieniem i pozyskiwaniem zwierzyny. Doskonale radzi sobie w stepowej i leśnej głuszy, gdzie z łatwością uniknie wszystkich niebezpieczeństw.
ŁucznikKirgiz
Koreańczyk
Mandżur
Mongoł
Ujgur
Uzbek
+1 ZRĘ
-1 SIŁ
+3 do Łuku
+1 do Akrobatyki
Talenty lucznika mm4Specjalista w zakresie posługiwania się łukiem. Potrafi trafić każdy cel z każdej odległości. Lepiej, gdy pozostaje w drugiej linii walki.
ŁupieżcaChińczyk
Kazach
Kirgiz
Koreańczyk
Mandżur
Mongoł
Rosjanin
Tadżyk
Ujgur
+1 SIŁ
+1 SZY
-1 INT
-1 CHA
+2 do Szabrownictwa
+1 do Zastraszania
+1 do Broni Obuchowej
Talenty lupiezcy mm4Brutalny typ gotowy napadać i po prostu grabić wszystko to, co jest mu potrzebne. Z prawdziwym talentem potrafi zagarnąć wszystko, co ma jakąkolwiek wartość.
MagChińczyk
Kazach
Kirgiz
Koreańczyk
Mandżur
Mongoł
Rosjanin
Tadżyk
Ujgur
Uzbek
+2 INT
-1 ZRĘ
-1 SIŁ
+1 do Magii Natury
+1 do Magii Ciemności
+1 do Magii Mistycznej
+1 do Magii Iluzji
+1 do Arkanów
-1 do Alchemii
Talenty maga mm4Użytkownik magii znający wszystkie podstawowe szkoły na przeciętnym poziomie. Może być uczniem-terminatorem bez specjalizacji lub arcymagiem, przed którym magia nie ma tajemnic.
Mag bojowyChińczyk
Kirgiz
Koreańczyk
Mandżur
Mongoł
Tadżyk
Ujgur
Uzbek
+1 INT
+1 WYT
-1 ZRĘ
-1 PER
+1 do Ciężkiego Pancerza
+1 do Kosturów
+1 do Magii Ciemności
+1 do Magii Iluzji
Talenty maga bojowego mm4Użytkownik magii szkolony także do walki. Specjalista ścieżek lodu, ognia i błyskawic. Biegły w korzystaniu z broni i pancerzy, potrafi wprowadzić zamęt na polu walki.
MandarynChińczyk
Koreańczyk
Mandżur
Mongoł
Ujgur
Uzbek
+1 INT
+1 CHA
-1 SIŁ
-1 SZY
+1 do Etykiety
+1 do Negocjacji
+1 do Handlu
+1 do Oszustwa
talenty mandaryna mm4Tradycyjnym terminem mandaryn można określić urzędnika administracji Wielkiego Imperium Mongolskiego, jako że jest ona w dużym stopniu wzorowana na administracji chińskiej. Mandaryn jest mistrzem wpływania na innych, bez względu na pełnione stanowisko i poziom społeczny. Zdecydowanie lepiej czuje się w dusznej atmosferze urzędów i pałaców niż na polu walki.
MedykKazach
Rosjanin
+1 INT
+1 ZRĘ
-1 WYT
-1 PER
+3 do Pierwszej Pomocy
+1 do Uników
talenty medyka mm4Osoba będąca lekarzem, farmaceutą, sanitariuszem lub felczerem. Zajmuje się on ratowaniem i ochroną życia i zdrowia innych. Zna się na udzielaniu pierwszej pomocy rannym i chorym, przy czym robi to za pomocą środków leczniczych, a nie magicznych sztuczek.
MistykChińczyk
Kazach
Kirgiz
Koreańczyk
Mandżur
Mongoł
Rosjanin
Tadżyk
Ujgur
Uzbek
+2 INT
-2 SIŁ
+4 do Magii MistycznejTalenty mistyka mm4Specjalista magii ze szkoły Mistycznej. Słaby fizycznie, ale o wielkiej mocy wypływającej z innych wymiarów.
MnichChińczyk
Kazach
Koreańczyk
Mandżur
Mongoł
Rosjanin
+1 SZY
+1 INT
-1 WYT
-1 SIŁ
+1 do Walki wręcz
+1 do Odporności
+1 do Alchemii
+1 do Negocjacji
Talenty mnicha mm4Ten pokorny sługa bogów ślubował żyć zgodnie z regułą swojego zakonu. Poświęcił swoje życie na ćwiczeniu ciała i ducha tak, by stawić czoła wszystkim przeciwnościom.
NekromantaChińczyk
Koreańczyk
Mandżur
Mongoł
Rosjanin
Tadżyk
Uzbek
+3 INT
-2 SIŁ
-1 PER
+4 do Magii CiemnościTalenty nekromanty mm4Adept mrocznych sztuk ścieżki śmierci, zakłócający spokój umarłych. Zręczny mag przywołujący mrowie swoich nieumarłych sług podczas walki.
NojonKirgiz
Mandżur
Mongoł
+1 SIŁ
+1 SZY
-1 INT
-1 PER
+1 do Łuku
+1 do Długiego Ostrza
+1 do Ciężkiego Pancerza
+1 do Jeździectwa
+1 do Etykiety
-1 do Negocjacji
Talenty nojona mm4Przedstawiciel warstwy stepowej arystokracji. Ten szlachetnie urodzony jeździec od dziecka szkolił się w sztuce strzelania z łuku i walki szablą. Z warstwy społecznej nojonów rekrutuje się wielu członków Gwardii Chana.
PartyzantKirgiz, Rosjanin, Tadżyk, Uzbek+1 SZY
-1 CHA
+1 do Karabinów
+1 do Skradania się
+1 do Przetrwania
+1 do Szabrownictwa
talenty partyzanta mm4Członek nieregularnego zbrojnego oddziału walczącego z władzami o słuszną sprawę. Wprawiony w nagłych atakach i szybkich ucieczkach, z łatwością potrafi wymknąć się pościgowi. Zaopatrzenie zdobywa na wrogach.
RobotnikKazach, Rosjanin+2 SIŁ
+1 SZCZĘ
-2 INT
-1 CHA
+2 do Mechaniki
+1 do Zabezpieczeń
+1 do Walki wręcz
talenty robotnika mm4Mieszkaniec miasta, spędzający całe dni na ciężkiej pracy w fabrykach, hutach, kopalniach i innych zakładach przemysłowych. Warunki życia i pracy są ciężkie, co wykształciło w nim odporność na wiele niesprzyjających czynników.
RzemieślnikChińczyk
Kirgiz
Koreańczyk
Mandżur
Mongoł
Tadżyk
Ujgur
Uzbek
+1 SIŁ
-1 INT
+3 do Wytwarzania
+1 do Walki wręcz
talenty rzemieslnika mm4Osoba utrzymująca się z ręcznego przetwarzania i wytwarzania najróżniejszych przedmiotów. Może być m. in. krawcem, szewcem, garncarzem, bednarzem, stolarzem, tkaczem dywanów, jubilerem itd. Doskonale zna się na swoim fachu, ale jest przyzwyczajony do spokojnego życia w swoim warsztacie niż przygód i awantur.
SiepaczChińczyk
Kazach
Kirgiz
Koreańczyk
Mandżur
Mongoł
Rosjanin
Tadżyk
Ujgur
Uzbek
+1 SIŁ
+1 WYT
+1 do Włóczni
+1 do Broni Obuchowej
+1 do Zastraszania
+1 do Jeździectwa
Talenty siepacza mm4Gotowy na wszystko najemnik, doskonale potrafiący walczyć w zwarciu. Włada wieloma rodzajami uzbrojenia.
StrzelecKazach
Kirgiz
Rosjanin
Tadżyk
+1 PER
+1 ZRĘ
-1 SIŁ
-1 INT
+2 do Karabinów
+1 do Tropienia
+1 do Zbieractwa
Talenty strzelca mm4Odpowiednik terminów jaeger lub chasseur, myśliwy posługujący się bronią palną. Wytropi i upoluje zwierzynę w każdym terenie, pozyskując cenne trofea.
SzamanKirgiz
Koreańczyk
Mandżur
Mongoł
Rosjanin
+2 INT
+1 CHA
-1 ZRĘ
-1 SZY
-1 SIŁ
+2 do Magii Natury
+1 do Alchemii
+1 do Zaklinania
Talenty szamana mm4Ta szeroko utalentowana Klasa duchowna doskonale włada magią Natury ze ścieżki Zwierząt i Puszczy. Jednocześnie potrafi wytwarzać magiczne amulety i specyfiki. Doskonałe wsparcie drużyny.
UczonyChińczyk
Kazach
Koreańczyk
Ujgur
Uzbek
+2 CHA
+2 INT
-1 SIŁ
-1 WYT
-1 ZRĘ
-1 SZY
+1 do Arkanów
+1 do Etykiety
+1 do Negocjacji
+1 do Alchemii
+1 do Wytwarzania
+1 do Mechaniki
+1 do Pierwszej Pomocy
-1 do Długiego Ostrza
-1 do Broni Obuchowej
-1 do Włóczni
talenty uczonego mm4Chodząca skarbnica mądrości. Wielki filozof i naukowiec, przed którym żadna dziedzina nie ma tajemnic. Wynalazca i konstruktor, którego pomysły mogą uratować drużynę w najbardziej dramatycznej sytuacji. Nie jest jednak stworzony do walki i wymaga osłony innych postaci.
UzdrowicielChińczyk
Kirgiz
Koreańczyk
Mandżur
Mongoł
Rosjanin
Tadżyk
Ujgur
Uzbek
+1 INT
+1 CHA
-1 SIŁ
-1 WYT
+1 do Magii Natury
+1 do Magii Mistycznej
+1 do Alchemii
+1 do Pierwszej Pomocy
Talenty uzdrowiciela mm4Użytkownik magii, który poświęcił się zgłębianiu jej aspektu leczniczego. Potrafi opatrywać rany, leczyć choroby, wyganiać złe duchy i wiele innych.
WojownikChińczyk
Kirgiz
Koreańczyk
Mandżur
Mongoł
Tadżyk
Ujgur
Uzbek
+1 SIŁ
+1 WYT
-1 INT
-1 CHA
+2 do Długiego Ostrza
+1 do Ciężkiego Pancerza
+1 do Lekkiego Pancerza
Talenty wojownika mm4Finezyjny fechmistrz i mistrz miecza, skuteczny obrońca i nieustępliwy napastnik. Nie ma sobie równych w walce wręcz.
ZłodziejChińczyk
Kazach
Kirgiz
Koreańczyk
Mandżur
Mongoł
Rosjanin
Tadżyk
Ujgur
Uzbek
+1 SZY
+1 ZRĘ
+1 do Zabezpieczeń
+1 do Skradania się
+1 do Kradzieży
+1 do Akrobatyki
Talenty zlodzieja mm4Skryty i niezauważony mistrz kradzieży kieszonkowej i włamań. W odróżnieniu od różnej maści bandytów, zwykle unika rozlewu krwi.
ŻeglarzChińczyk
Koreańczyk
Rosjanin
+1 SIŁ
+1 SZY
+1 ZRĘ
-1 INT
-1 CHA
-1 PER
+2 do Nawigacji
+1 do Walki wręcz
+1 do Wytwarzania
talenty zeglarza mm4Członek załogi łodzi, okrętu lub statku. Jest przyzwyczajony do ciężkiej pracy na pokładzie. Potrafi przeżyć w sztormie i chaosie tawernianej burdy.
ŻołnierzKazach, Rosjanin+1 SZY
+1 SIŁ
+1 WYT
-1 INT
-1 CHA
-1 ZRĘ
+2 do Karabinów
+1 do Pistoletów
+1 do Ciężkiego Sprzętu
talenty zolnierza mm4Służy w armii danego państwa. Przeszedł kompleksowe szkolenie posługiwania się bronią palną, walki na bagnety i musztry. Jest wytrzymały na trudne warunki panujące na polu walki.

Zobacz też