Napisz więc to, co widziałeś, i to, co jest, i to, co potem musi się stać.
Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.
Poprzednia rewizja po obu stronach Poprzednia wersja Nowa wersja | Poprzednia wersja | ||
mm:k_k2instrukcja [2014/04/08 19:03] patryk |
mm:k_k2instrukcja [2014/12/23 19:26] (aktualna) patryk [Walka] |
||
---|---|---|---|
Linia 43: | Linia 43: | ||
Każda podprowincja charakteryzuje się szczególnym rodzajem terenu, który zapewnia odpowiednie premie lub kary dla jednostek, a także określa, ile ich może znajdować się jednocześnie. Określa on też rodzaj budynków, jakie można zbudować w danej podprowincji. W grze występują następujące rodzaje terenów: | Każda podprowincja charakteryzuje się szczególnym rodzajem terenu, który zapewnia odpowiednie premie lub kary dla jednostek, a także określa, ile ich może znajdować się jednocześnie. Określa on też rodzaj budynków, jakie można zbudować w danej podprowincji. W grze występują następujące rodzaje terenów: | ||
- | * Góry: +100% Obrony, -1 Szybkości; do tej premii doliczyć należy premie pokrycia gór, np. stepu, lasu lub pól.Limit jednostek: | + | * Góry: +3 Obrony, -1 Szybkości; do tej premii doliczyć należy premie pokrycia gór, np. stepu, lasu lub pól.Limit jednostek: |
- | * Wzgórza: +50% Obrony; doliczyć premie terenu pokrycia.Limit jednostek: | + | * Wzgórza: +2 Obrony; doliczyć premie terenu pokrycia.Limit jednostek: |
- | * Pustynie:-50% Obrony.Limit jednostek: 2. | + | * Pustynie: -1 Obrony. Limit jednostek: 2. |
- | * Dżungla: -1Szybkości, -50% Ataku.Limit jednostek: | + | * Dżungla: -1 Szybkości, -2 Ataku.Limit jednostek: |
- | * Las: +50% Obrony, -50% Ataku.Limit jednostek: | + | * Las: +1 Obrony, -1 Ataku. Limit jednostek: |
- | * Pola:Brak premii.Limit jednostek: | + | * Pola: Brak premii. Limit jednostek: |
- | * Stepy: +1 Szybkości.Limit jednostek: | + | * Stepy: +1 Szybkości. Limit jednostek: |
- | * Bagna:+100% Obrony; | + | * Bagna: +3 Obrony |
- | * Tundra: -1 Szybkości, -50% Obrony.Limit jednostek: 2. | + | * Tundra: -1 Szybkości, -2 Obrony. Limit jednostek: 2. |
* Pustynia lodowa: -1 Szybkości, -1 Stanu/ | * Pustynia lodowa: -1 Szybkości, -1 Stanu/ | ||
* Rzeka: leży pomiędzy dwoma podprowincjami. +50% Obrony dla obrońców, -50% Ataku dla atakujących. | * Rzeka: leży pomiędzy dwoma podprowincjami. +50% Obrony dla obrońców, -50% Ataku dla atakujących. | ||
Linia 80: | Linia 80: | ||
==== Rozwiązywanie oddziałów ==== | ==== Rozwiązywanie oddziałów ==== | ||
- | Jeżeli Gracz chce pozbyć się swoich jednostek, może je rozwiązać. Rozwiązane jednostki znikają, a Gracz otrzymuje połowę wydanych na nie jednostek. | + | Jeżeli Gracz chce pozbyć się swoich jednostek, może je rozwiązać. Rozwiązane jednostki znikają, a Gracz otrzymuje połowę wydanych na nie zasobów. |
===== Wznoszenie budynków ===== | ===== Wznoszenie budynków ===== | ||
Linia 88: | Linia 88: | ||
==== Handel w porcie ==== | ==== Handel w porcie ==== | ||
- | Gracz deklaruje ilość wymienianego surowca i rodzaj zakupionego zasobu, po czym rzuca kością k6 i wymienia w stosunku (wynik) do jednego. Niemożliwe jest wycofanie się z handlu po rzuceniu kością. Jeżeli podczas dzielenia pozostanie jakaś reszta, nie jest ona wymieniana. | + | Gracz deklaruje ilość wymienianego surowca i rodzaj zakupionego zasobu, po czym rzuca kością k6 i wymienia w stosunku (wynik) do jednego. Niemożliwe jest wycofanie się z handlu po rzuceniu kością. Jeżeli podczas dzielenia pozostanie jakaś reszta, nie jest ona wymieniana. Możliwe jest przeprowadzenie jednej transakcji na zasób, tzn. Gracz może wykonać do pięciu wymian w ciągu jednej tury. |
Przykład: | Przykład: | ||
Linia 102: | Linia 102: | ||
===== Walka ===== | ===== Walka ===== | ||
- | Walka w K&K 2 jest bardzo prosta, a przy tym interesująca i zmuszająca do ruszenia głową. Kiedy jednostki dwóch wrogich frakcji znajdą się w jednej podprowincji, | + | Walka w K&K 2 jest bardzo prosta, a przy tym interesująca i zmuszająca do ruszenia głową. Kiedy jednostki dwóch wrogich frakcji znajdą się w jednej podprowincji, |
- | Raz na bitwę gracz może podjąć decyzję o ucieczce. Cała jego talia armii (poza oddziałami na polu walki) wycofują | + | Raz na bitwę gracz może podjąć decyzję o ucieczce. Cała jego armia wycofuje |
+ | |||
+ | UWAGA DOTYCZĄCA OBLICZEŃ: do podstawowej wartości ataku dodaje się najpierw wynik rzutu ataku (k4), następnie premie terenu, punktowe premie jednostki (np. +2 do ataku) pochodzące z Typu i Doświadczenia, | ||
- | Obrońcy Twierdz mogą wystawiać i wycofywać dwie jednostki na turę. | ||
==== Walka morska ==== | ==== Walka morska ==== |