Napisz więc to, co widziałeś, i to, co jest, i to, co potem musi się stać.
Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.
Poprzednia rewizja po obu stronach Poprzednia wersja Nowa wersja | Poprzednia wersja | ||
mm:k_k2instrukcja [2014/04/22 15:36] freesz [Teren] |
mm:k_k2instrukcja [2014/12/23 19:26] (aktualna) patryk [Walka] |
||
---|---|---|---|
Linia 80: | Linia 80: | ||
==== Rozwiązywanie oddziałów ==== | ==== Rozwiązywanie oddziałów ==== | ||
- | Jeżeli Gracz chce pozbyć się swoich jednostek, może je rozwiązać. Rozwiązane jednostki znikają, a Gracz otrzymuje połowę wydanych na nie jednostek. | + | Jeżeli Gracz chce pozbyć się swoich jednostek, może je rozwiązać. Rozwiązane jednostki znikają, a Gracz otrzymuje połowę wydanych na nie zasobów. |
===== Wznoszenie budynków ===== | ===== Wznoszenie budynków ===== | ||
Linia 88: | Linia 88: | ||
==== Handel w porcie ==== | ==== Handel w porcie ==== | ||
- | Gracz deklaruje ilość wymienianego surowca i rodzaj zakupionego zasobu, po czym rzuca kością k6 i wymienia w stosunku (wynik) do jednego. Niemożliwe jest wycofanie się z handlu po rzuceniu kością. Jeżeli podczas dzielenia pozostanie jakaś reszta, nie jest ona wymieniana. | + | Gracz deklaruje ilość wymienianego surowca i rodzaj zakupionego zasobu, po czym rzuca kością k6 i wymienia w stosunku (wynik) do jednego. Niemożliwe jest wycofanie się z handlu po rzuceniu kością. Jeżeli podczas dzielenia pozostanie jakaś reszta, nie jest ona wymieniana. Możliwe jest przeprowadzenie jednej transakcji na zasób, tzn. Gracz może wykonać do pięciu wymian w ciągu jednej tury. |
Przykład: | Przykład: | ||
Linia 102: | Linia 102: | ||
===== Walka ===== | ===== Walka ===== | ||
- | Walka w K&K 2 jest bardzo prosta, a przy tym interesująca i zmuszająca do ruszenia głową. Kiedy jednostki dwóch wrogich frakcji znajdą się w jednej podprowincji, | + | Walka w K&K 2 jest bardzo prosta, a przy tym interesująca i zmuszająca do ruszenia głową. Kiedy jednostki dwóch wrogich frakcji znajdą się w jednej podprowincji, |
- | Raz na bitwę gracz może podjąć decyzję o ucieczce. Cała jego talia armii (poza oddziałami na polu walki) wycofują | + | Raz na bitwę gracz może podjąć decyzję o ucieczce. Cała jego armia wycofuje |
+ | |||
+ | UWAGA DOTYCZĄCA OBLICZEŃ: do podstawowej wartości ataku dodaje się najpierw wynik rzutu ataku (k4), następnie premie terenu, punktowe premie jednostki (np. +2 do ataku) pochodzące z Typu i Doświadczenia, | ||
- | Obrońcy Twierdz mogą wystawiać i wycofywać dwie jednostki na turę. | ||
==== Walka morska ==== | ==== Walka morska ==== |