Mongolopedia Wolna Encyklopedia

Napisz więc to, co widziałeś, i to, co jest, i to, co potem musi się stać.

Narzędzia użytkownika

Narzędzia witryny


mm:k_k2instrukcja

Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Poprzednia rewizja po obu stronach Poprzednia wersja
Nowa wersja
Poprzednia wersja
mm:k_k2instrukcja [2014/10/27 19:08]
patryk [Walka]
mm:k_k2instrukcja [2014/12/23 19:26] (aktualna)
patryk [Walka]
Linia 80: Linia 80:
 ==== Rozwiązywanie oddziałów ==== ==== Rozwiązywanie oddziałów ====
  
-Jeżeli Gracz chce pozbyć się swoich jednostek, może je rozwiązać. Rozwiązane jednostki znikają, a Gracz otrzymuje połowę wydanych na nie jednostek.+Jeżeli Gracz chce pozbyć się swoich jednostek, może je rozwiązać. Rozwiązane jednostki znikają, a Gracz otrzymuje połowę wydanych na nie zasobów.
  
 ===== Wznoszenie budynków ===== ===== Wznoszenie budynków =====
Linia 102: Linia 102:
 ===== Walka ===== ===== Walka =====
  
-Walka w K&K 2 jest bardzo prosta, a przy tym interesująca i zmuszająca do ruszenia głową. Kiedy jednostki dwóch wrogich frakcji znajdą się w jednej podprowincji,rozpoczyna się bitwa. Gracze biorą karty jednostek, które biorą udział w walce do rąk. Stanowią one ich talie armii. Pole walki podzielone jest na sloty. Każda strona ma jeden szereg slotów. Ilość slotów nie jest ograniczona, ale jednostki mogą atakować wroga na trzech najbliższych slotach (naprzeciwko i dwóch na skos). Gracze mogą atakować swoimi jednostkami (zgodnie z zasadą trzech slotów), przemieścić oddziały w obrębie slotów (zamienić 2 oddziały miejscami, ilość ruchów zależy od szybkości) lub podjąć decyzję o wycofaniu danej jednostki (przemieszcza się do najbliższej sojuszniczej prowincji, jeśli to możliwe). Sam atak jest prosty: oblicza się całkowity atak agresora (ze wszystkimi premiami i +k4), od czego odejmuje się obronę obrońcy wraz z premiami i wynik odejmuje od stanu obrońcy. Następnie obrońca zadaje tak samo liczone obrażenia agresorowi, przy czym robi to wobec jednego ataku na turę, po czym rozpoczyna się kolejna tura walki. Walka trwa do momentu, gdy jeden stan jednego z oddziałów zrówna się z niechęcią- wycofuje się on z bitwy i ucieka do najbliższej sojuszniczej prowincji. Można atakować jednostki, które pozostają zasłonięte. Poza pierwszą turą, gracze nie mogą posiadać pustego pola walki- przynajmniej jedna jednostka musi pozostać na polu walki.+Walka w K&K 2 jest bardzo prosta, a przy tym interesująca i zmuszająca do ruszenia głową. Kiedy jednostki dwóch wrogich frakcji znajdą się w jednej podprowincji,rozpoczyna się bitwa. Gracze biorą karty jednostek, które biorą udział w walce do rąk. Stanowią one ich talie armii. Pole walki podzielone jest na sloty. Każda strona ma jeden szereg slotów. Ilość slotów nie jest ograniczona, ale jednostki mogą atakować wroga na trzech najbliższych slotach (naprzeciwko i dwóch na skos). Gracze mogą atakować swoimi jednostkami (zgodnie z zasadą trzech slotów), przemieścić oddziały w obrębie slotów (zamienić 2 oddziały miejscami, ilość ruchów zależy od szybkości) lub podjąć decyzję o wycofaniu danej jednostki (przemieszcza się do najbliższej sojuszniczej prowincji, jeśli to możliwe). Sam atak jest prosty: oblicza się całkowity atak agresora (ze wszystkimi premiami i +k4), od czego odejmuje się obronę obrońcy wraz z premiami i wynik odejmuje od stanu obrońcy. Następnie obrońca zadaje tak samo liczone obrażenia agresorowi, przy czym robi to wobec jednego ataku na turę, po czym rozpoczyna się kolejna tura walki. Walka trwa do momentu, gdy jeden stan jednego z oddziałów zrówna się z niechęcią- wycofuje się on z bitwy i ucieka do najbliższej sojuszniczej prowincji. 
  
 Raz na bitwę gracz może podjąć decyzję o ucieczce. Cała jego armia wycofuje się do najbliższej sojuszniczej prowincji. Raz na bitwę gracz może podjąć decyzję o ucieczce. Cała jego armia wycofuje się do najbliższej sojuszniczej prowincji.
 +
 +UWAGA DOTYCZĄCA OBLICZEŃ: do podstawowej wartości ataku dodaje się najpierw wynik rzutu ataku (k4), następnie premie terenu, punktowe premie jednostki (np. +2 do ataku) pochodzące z Typu i Doświadczenia, a dopiero do sumy wszystkich premii punktowych dodaje się premię procentową (np. +50% do ataku).
  
  
mm/k_k2instrukcja.1414433305.txt.gz · ostatnio zmienione: 2014/10/27 19:08 przez patryk