Napisz więc to, co widziałeś, i to, co jest, i to, co potem musi się stać.
Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.
Poprzednia rewizja po obu stronach Poprzednia wersja Nowa wersja | Poprzednia wersja | ||
mm:k_k3wydarzenialista [2016/02/14 20:21] patryk |
mm:k_k3wydarzenialista [2016/07/03 19:54] (aktualna) patryk |
||
---|---|---|---|
Linia 10: | Linia 10: | ||
- [Imperium/ | - [Imperium/ | ||
- [Imperium/ | - [Imperium/ | ||
- | - Nowe złoża metali. Każda kopalnia Gracza produkująca MET zapewni go dwa razy więcej. | + | - Nowe złoża metali. Każda kopalnia Gracza produkująca MET zapewni go dwa razy więcej |
- Wyczerpanie złóż. Każda kopalnia Gracza nie dostarczy surowców w tej turze. | - Wyczerpanie złóż. Każda kopalnia Gracza nie dostarczy surowców w tej turze. | ||
- | - [Imperium/ | + | - [OP- rzemieślnicza] Pękające skały. W tej turze państwo Gracza nie wygeneruje żadnego przyrostu KAM. |
- | - [Imperium/ | + | - OP- rzemieślnicza] Kamienie łatwe w obróbce. W tej turze państwo Gracza wygeneruje dwa razy więcej przyrostu KAM. |
- | - Bandyci. W losowej prowincji pojawia się (k4) jednostek Bandytów, którzy dążą do splądrowania prowincji, a później atakują każdą jednostkę w prowincji. | + | - Bandyci. W losowej prowincji pojawia się (k4) jednostek |
- Kolonizacja. Gracz otrzymuje darmową Wioskę/ | - Kolonizacja. Gracz otrzymuje darmową Wioskę/ | ||
- Zaraza. Gracz traci Wioskę/ | - Zaraza. Gracz traci Wioskę/ | ||
Linia 21: | Linia 21: | ||
- [Imperium]. Zjazd szamanów. Gracz otrzymuje darmową jednostkę Szamanów. | - [Imperium]. Zjazd szamanów. Gracz otrzymuje darmową jednostkę Szamanów. | ||
- [Arabia/ | - [Arabia/ | ||
- | - Konflikt z lokalnym watażką. Jednostki | + | - Konflikt z lokalnym watażką. Jednostki |
- Ulewne deszcze. W tej turze jednostki wszędzie poza Pustynią, Tundrą i Pustynią Lodową zostają unieruchomione. | - Ulewne deszcze. W tej turze jednostki wszędzie poza Pustynią, Tundrą i Pustynią Lodową zostają unieruchomione. | ||
- Klęska żywiołowa. Gracz traci połowę każdego zasobu ze swoich skarbców. | - Klęska żywiołowa. Gracz traci połowę każdego zasobu ze swoich skarbców. | ||
- | - Powódź. Losowa prowincja Gracza posiadająca podprowincje nadrzeczne traci wzniesione tam budynki, łącznie z Mostami | + | - Powódź. Losowa prowincja Gracza posiadająca podprowincje nadrzeczne traci wzniesione tam budynki, łącznie z torami |
- Przybycie kupców z odległych lądów. Gracz otrzymuje +(k10) ZŁO. | - Przybycie kupców z odległych lądów. Gracz otrzymuje +(k10) ZŁO. | ||
- Epidemia. W tej turze niemożliwe jest rekrutowanie nowych jednostek. | - Epidemia. W tej turze niemożliwe jest rekrutowanie nowych jednostek. | ||
- Rewolucja. W losowej prowincji Gracza i (k4-1) sąsiednich pojawiają się jednostki Czerwonej Gwardii -ich ilość równa się ilości posiadanych w tych prowincjach Farm, Hut, Fabryk (w tym Broni i Samolotów) oraz Stoczni, gdyż pojawiają się w podprowincjach z danymi budynkami. Następnie dążą do wyzwolenia prowincji, tj. pokonania wszystkich jednostek Gracza. Rewolucja rozszerza się na kolejne prowincje- Czerwona Gwardia najeżdża sąsiednie prowincje po opanowaniu poprzednich. | - Rewolucja. W losowej prowincji Gracza i (k4-1) sąsiednich pojawiają się jednostki Czerwonej Gwardii -ich ilość równa się ilości posiadanych w tych prowincjach Farm, Hut, Fabryk (w tym Broni i Samolotów) oraz Stoczni, gdyż pojawiają się w podprowincjach z danymi budynkami. Następnie dążą do wyzwolenia prowincji, tj. pokonania wszystkich jednostek Gracza. Rewolucja rozszerza się na kolejne prowincje- Czerwona Gwardia najeżdża sąsiednie prowincje po opanowaniu poprzednich. | ||
- Dezercja. Losowa jednostka Gracza nie będąca Elitą zostaje rozwiązana. | - Dezercja. Losowa jednostka Gracza nie będąca Elitą zostaje rozwiązana. | ||
- | - Kryzys polityczny. Przez najbliższe (k6) tur efekty Ustroju i Doktryny nie będą działać. W czasie zawieszenia efektów Doktryn Gracz nie może zwyciężyć przez osiągnięcie warunków danej Doktryny. | + | - Kryzys polityczny. Przez najbliższe (k6) tur efekty Ustroju i Doktryny nie będą działać. |
- Zamach stanu. Przez najbliższe (k4) tur Gracz traci kontrolę nad państwem (traci tury), a następnie musi zmienić Ustrój na inny (losowy). | - Zamach stanu. Przez najbliższe (k4) tur Gracz traci kontrolę nad państwem (traci tury), a następnie musi zmienić Ustrój na inny (losowy). | ||
- | - [Nie Imperium/ | + | - [OP- przemysłowa] Strajk w fabrykach. Fabryki wszystkich rodzajów i Huty nie dostarczą zasobów w tej turze. |
- | - [Nie Imperium/ | + | - [OP- przemysłowa] Nacjonalizacja. Gracz otrzymuje (k4) darmowych (do wyboru) Hut, dowolnych Fabryk, Kopalń lub Cegielni do postawienia w wybranych podprowincjach. |
- | - [Nie Imperium/ | + | - [OP- przemysłowa] Pobór. Gracz otrzymuje darmową jednostkę dostępnej dla niego wybranej Milicji w wybranej prowincji. |
- | - [Nie Imperium/ | + | - [OP- przemysłowa] Fundusz na obronność. Gracz otrzymuje darmową wybraną jednostkę Artylerii, Pancernych, Okrętu lub Lotnictwa w stolicy/ |
- | - [Nie Imperium/ | + | - [OP- przemysłowa] Przybycie ochotników. Gracz otrzymuje (k4) jednostki Zagranicznych Ochotników w wybranej prowincji. |
- | - [Nie Imperium/ | + | - [OP- przemysłowa] Przybycie zagranicznych lotników. Gracz otrzymuje Dywizjon Ochotniczy na wybranym Lotnisku, jeśli jest to możliwe (posiada wolne Lotniska). W przeciwnym wypadku otrzymuje jednostkę Zagranicznych Ochotników w podprowincji z wybranym Lotniskiem |
- | - [Nie Imperium/ | + | - [OP- przemysłowa] Przybycie zagranicznych instruktorów. Gracz może wznieść darmowy Obóz szkoleniowy lub rozdzielić 12 PD pomiędzy swoje jednostki. |
- [Imperium] Wyjałowienie pastwisk. Gracz otrzymuje (2k6) Ord w dowolnych prowincjach. | - [Imperium] Wyjałowienie pastwisk. Gracz otrzymuje (2k6) Ord w dowolnych prowincjach. | ||
- [Japonia] Mnisi ruszają na wojnę. W wybranym Klasztorze pojawia się (k4) wybranych jednostek Sohei. Jeżeli Gracz nie ma Klasztoru, mnisi pojawiają się w stolicy. | - [Japonia] Mnisi ruszają na wojnę. W wybranym Klasztorze pojawia się (k4) wybranych jednostek Sohei. Jeżeli Gracz nie ma Klasztoru, mnisi pojawiają się w stolicy. | ||
- | - Piraci. Gracz traci jedną losową Łódź rybacką lub Transportowiec aktualnie przebywający na morzu. | + | - Atak piratów. Gracz traci jedną losową Łódź rybacką lub Transportowiec aktualnie przebywający na morzu. |
- Porywające orędzie. Jednostki Gracza w tej turze otrzymują premię +1 Ataku i -3 Niechęci. | - Porywające orędzie. Jednostki Gracza w tej turze otrzymują premię +1 Ataku i -3 Niechęci. | ||
- Defetystyczne plotki. Jednostki Gracza w tej turze otrzymują karę -1 Ataku i +3 Niechęci. | - Defetystyczne plotki. Jednostki Gracza w tej turze otrzymują karę -1 Ataku i +3 Niechęci. | ||
Linia 51: | Linia 51: | ||
- Powstanie. W losowej prowincji Gracza zdobytej w czasie Gry (nie należącej do jego państwa od początku rozgrywki) pojawia się (k6) jednostek Partyzantów, | - Powstanie. W losowej prowincji Gracza zdobytej w czasie Gry (nie należącej do jego państwa od początku rozgrywki) pojawia się (k6) jednostek Partyzantów, | ||
- Powstanie narodowe. W wybranej prowincji rywala posiadającego prowincje, będące kiedyś częścią państwa Gracza (od początku rozgrywki) pojawia się (k6) dowodzonych przez Gracza jednostek Partyzantów, | - Powstanie narodowe. W wybranej prowincji rywala posiadającego prowincje, będące kiedyś częścią państwa Gracza (od początku rozgrywki) pojawia się (k6) dowodzonych przez Gracza jednostek Partyzantów, | ||
- | - [Nie Imperium/ | + | - [OP- przemysłowa] Zakup zagranicznego uzbrojenia. Jeśli Gracz poświęci (k4) ZŁO, może otrzymać dowolną jednostkę Artylerii, Pancerną, Lotnictwa lub Okręt z dowolnej listy jednostek poza swoją. Jeżeli nie ma wystarczającej ilości ZŁO, wydarzenie nie ma żadnego efektu. Zakupione jednostki pojawiają się w stolicy lub wybranej prowincji nadmorskiej w przypadku Okrętu. |
- Embargo handlowe. W danej turze Gracz nie może handlować korzystając z Portu. | - Embargo handlowe. W danej turze Gracz nie może handlować korzystając z Portu. | ||
- | - Zagraniczne kredyty. Gracz, jeśli zechce, może otrzymać do 10 sztuk wybranego surowca. Spłata nastąpi w momencie wylosowania wydarzenia Spłata kredytów zagranicznych. | + | - Zagraniczne kredyty. Gracz, jeśli zechce, może otrzymać do 10 sztuk wybranego surowca. |
- | - Spłata kredytów zagranicznych. Gracz musi oddać (10+k6) sztuk surowca, który pożyczył podczas wydarzenia Zagraniczne kredyty. Jeśli nie losował tego wydarzenia, musi oddać ZŁO. Jeżeli nie posiada danego surowca, oddaje | + | - Alija. W losowej prowincji Gracza pojawia się niezależna Synagoga, obniżająca przyrost surowców |
- [Turcja] Przybycie Derwiszów. Gracz otrzymuje jednostkę Derwiszów w dowolnej prowincji. | - [Turcja] Przybycie Derwiszów. Gracz otrzymuje jednostkę Derwiszów w dowolnej prowincji. | ||
- Strajk generalny. Gracz nie otrzymuje zasobów ani nie może wznosić budynków. | - Strajk generalny. Gracz nie otrzymuje zasobów ani nie może wznosić budynków. | ||
- | - [Nie Imperium/ | + | - [OP- przemysłowa] Strajk kolejarzy. Gracz nie może korzystać z Torów Kolejowych do transportu jednostek, a jego Pociągi Pancerne także są unieruchomione, |
- Wpadnięcie na mieliznę. Losowy okręt rzeczny lub pełnomorski w przypadku nieposiadania przez Gracza okrętu rzecznego zostaje unieruchomiony w danej turze i nie może walczyć. Okręt rzeczny może zostać zajęty przez przeciwnika, | - Wpadnięcie na mieliznę. Losowy okręt rzeczny lub pełnomorski w przypadku nieposiadania przez Gracza okrętu rzecznego zostaje unieruchomiony w danej turze i nie może walczyć. Okręt rzeczny może zostać zajęty przez przeciwnika, | ||
- Zamieszki. Jednostki Gracza, w losowej prowincji Gracza otrzymują -(k6) Stanu, a budynki zostają zniszczone. | - Zamieszki. Jednostki Gracza, w losowej prowincji Gracza otrzymują -(k6) Stanu, a budynki zostają zniszczone. | ||
- | - Transformacja ustrojowa. Gracz traci kolejkę, a następnie zmienia Ustrój na inny. | + | - Transformacja ustrojowa. Gracz traci kolejkę, a następnie zmienia Ustrój na inny, wybrany. |
- Zmiana Doktryny. Gracz musi wybrać nową Doktrynę. | - Zmiana Doktryny. Gracz musi wybrać nową Doktrynę. | ||
- Czystki w Sztabie Generalnym. Gracz musi wylosować nową Doktrynę. | - Czystki w Sztabie Generalnym. Gracz musi wylosować nową Doktrynę. | ||
Linia 66: | Linia 66: | ||
- Oddolna inicjatywa miejscowej spółki kolejowej. Gracz otrzymuje (k4) darmowych sekcji Torów kolejowych do ułożenia w wybranych podprowincjach. | - Oddolna inicjatywa miejscowej spółki kolejowej. Gracz otrzymuje (k4) darmowych sekcji Torów kolejowych do ułożenia w wybranych podprowincjach. | ||
- Zakończony długi remont odcinka ważnej drogi. Gracz otrzymuje (k4) darmowych Dróg do położenia w wybranych podprowincjach. | - Zakończony długi remont odcinka ważnej drogi. Gracz otrzymuje (k4) darmowych Dróg do położenia w wybranych podprowincjach. | ||
- | - [Nie Imperium/ | + | - [OP- przemysłowa] Interwencja MCK. Gracz otrzymuje 1 darmowy Szpital polowy i 2 Kolumny sanitarne. |
- Mobilizacja floty. Gracz otrzymuje Krążownik pomocniczy w dowolnej prowincji nadmorskiej. | - Mobilizacja floty. Gracz otrzymuje Krążownik pomocniczy w dowolnej prowincji nadmorskiej. | ||
- Śmierć głowy państwa. Gracz losuje nowy ustrój i traci turę. Jeżeli Ustrój nie zmienił się, nie traci kolejki. | - Śmierć głowy państwa. Gracz losuje nowy ustrój i traci turę. Jeżeli Ustrój nie zmienił się, nie traci kolejki. | ||
Linia 75: | Linia 75: | ||
- Przerwanie łączności. (k4) losowych jednostek Gracza traci turę. | - Przerwanie łączności. (k4) losowych jednostek Gracza traci turę. | ||
- Protesty i manifestacje społeczne. Gracz musi zmienić ustrój na losowy lub nie wprowadzać zmian, co spowoduje utratę (k4) tur. | - Protesty i manifestacje społeczne. Gracz musi zmienić ustrój na losowy lub nie wprowadzać zmian, co spowoduje utratę (k4) tur. | ||
- | - Sztab generalny zakończył przygotowania do wielkiej ofensywy. | + | - Sztab generalny zakończył przygotowania do wielkiej ofensywy. Gracz otrzymuje kartę Decyzji " |
- As lotnictwa postanowił przeszkolić grupę młodych pilotów. Gracz może rozdzielić 10 PD między swoje jednostki lotnicze. | - As lotnictwa postanowił przeszkolić grupę młodych pilotów. Gracz może rozdzielić 10 PD między swoje jednostki lotnicze. | ||
- Agenci wywiadu zdobyli tajne informacje. Gracz może poznać ilość zasobów, dochody i lokalizację konkretnych jednostek rywali. | - Agenci wywiadu zdobyli tajne informacje. Gracz może poznać ilość zasobów, dochody i lokalizację konkretnych jednostek rywali. | ||
- | - Ludność cywilna zgłosiła się na ochotnika do budowy fortyfikacji. Gracz może umieścić do 3 Fortyfikacji polowych lub Wież (jeśli gra Imperium lub Japonią). | + | - Ludność cywilna zgłosiła się na ochotnika do budowy fortyfikacji. Gracz może umieścić do 3 Fortyfikacji polowych lub Wież (w zależności od OP). |
- Saperzy przygotowali improwizowany pociąg pancerny. Gracz otrzymuje Pociąg pancerny w dowolnej podprowincji, | - Saperzy przygotowali improwizowany pociąg pancerny. Gracz otrzymuje Pociąg pancerny w dowolnej podprowincji, | ||
- Mieszkańcy sąsiedniej prowincji zdecydowali o przyłączeniu do państwa Gracza. Losowa prowincja neutralna granicząca z państwem Gracza przechodzi pod jego kontrolę. Jeśli Gracz nie graniczy z żądną neutralną prowincją, wtedy jedna z prowincji rywala przechodzi pod jego kontrolę. | - Mieszkańcy sąsiedniej prowincji zdecydowali o przyłączeniu do państwa Gracza. Losowa prowincja neutralna granicząca z państwem Gracza przechodzi pod jego kontrolę. Jeśli Gracz nie graniczy z żądną neutralną prowincją, wtedy jedna z prowincji rywala przechodzi pod jego kontrolę. |