Napisz więc to, co widziałeś, i to, co jest, i to, co potem musi się stać.
Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.
Poprzednia rewizja po obu stronach Poprzednia wersja Nowa wersja | Poprzednia wersja Nowa wersja Następna rewizja po obu stronach | ||
mm:mm4_instrukcja [2022/04/19 17:45] patryk [Faza starcia] |
mm:mm4_instrukcja [2022/04/19 19:12] patryk [Odporność i jej odmiany] |
||
---|---|---|---|
Linia 490: | Linia 490: | ||
Każdy z Wrogów posiada zbiór cech, które go określają: | Każdy z Wrogów posiada zbiór cech, które go określają: | ||
- | * **Nazwa** oraz **Imię**. Określenie wyróżniające danego Wroga spośród innych - przykładowo Bandyta, Szkielet łucznik, Strażnik graniczny. Niektórzy Wrogowie odgrywają donioślejszą rolę i znani są pod swoim imieniem - mogą to być Ludzie, choć nie jest to regułą. | + | * **Nazwa** oraz **Imię**. Określenie wyróżniające danego Wroga spośród innych - przykładowo Bandyta, Szkielet łucznik, Strażnik graniczny. Niektórzy Wrogowie odgrywają donioślejszą rolę i znani są pod swoim imieniem - mogą to być Ludzie, choć nie jest to regułą. Wrogowie posiadający Imię są Wrogami Unikalnymi. |
* **Typ**. Kategoria, do jakiej należy dany Wróg. Niektóre Współczynniki określają tylko określone typy Wrogów. Generalnie wyróżnia się następujące typy wraz z podtypami: | * **Typ**. Kategoria, do jakiej należy dany Wróg. Niektóre Współczynniki określają tylko określone typy Wrogów. Generalnie wyróżnia się następujące typy wraz z podtypami: | ||
* **Człowiek**. Każda istota ludzka. Ludzie nie zawsze są skłonni do walki - posiadają Odwagę, które określa ich stan psychiczny - jeśli widzą, że starcie może zostać przegrane, będą próbowali uciec lub poddadzą się. Często można także poddać się im zamiast dać się zabić. By walczyć, potrzebują wyposażenia, | * **Człowiek**. Każda istota ludzka. Ludzie nie zawsze są skłonni do walki - posiadają Odwagę, które określa ich stan psychiczny - jeśli widzą, że starcie może zostać przegrane, będą próbowali uciec lub poddadzą się. Często można także poddać się im zamiast dać się zabić. By walczyć, potrzebują wyposażenia, | ||
Linia 673: | Linia 673: | ||
* **Odporność na określony żywioł** jest podana w procentach. Postać z daną odpornością zmniejsza otrzymywane obrażenia od danego żywiołu o podany procent, bez względu na jego źródło (Zaklęcia, mikstury, Talenty itd.). | * **Odporność na określony żywioł** jest podana w procentach. Postać z daną odpornością zmniejsza otrzymywane obrażenia od danego żywiołu o podany procent, bez względu na jego źródło (Zaklęcia, mikstury, Talenty itd.). | ||
* **Odporność na Zaklęcia określonego typu** pozwala całkowicie ignorować Zaklęcia należącego do danego Typu. Przykładowo, | * **Odporność na Zaklęcia określonego typu** pozwala całkowicie ignorować Zaklęcia należącego do danego Typu. Przykładowo, | ||
+ | |||
+ | Oczywiście, | ||
+ | ==== Żywioły ==== | ||
+ | Niektóre Zaklęcia, Mikstury lub Talenty działają, będąc emanacją jednego z żywiołów, | ||
+ | * **Ogień**. Rany spowodowane atakami Ogniem to // | ||
+ | * **Woda**. Obrażenia od Wody usuwają efekt // | ||
+ | * **Lód**. Rany spowodowane Lodem są // | ||
+ | * **Pioruny**. | ||
+ | * **Magia**. Rany zadane Magią są // | ||
+ | * **Trucizna**. Ataki najczęściej powodują // | ||
+ | * **Kwas**. Obrażenia od Kwasu automatycznie // | ||
+ | * **Światło**. Światło nie zadaje obrażeń żywym istotom, tylko Nieumarłym i Demonom oraz wrażliwym na nie Potworom. | ||
===== Alchemia ===== | ===== Alchemia ===== | ||
Alchemia jest sztuką sporządzania mikstur, maści i różnorodnych pozostałych preparatów ze składników pochodzenia roślinnego, | Alchemia jest sztuką sporządzania mikstur, maści i różnorodnych pozostałych preparatów ze składników pochodzenia roślinnego, |