Napisz więc to, co widziałeś, i to, co jest, i to, co potem musi się stać.
Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.
Poprzednia rewizja po obu stronach Poprzednia wersja | |||
mm:narodzinychana [2018/01/02 12:44] patryk |
mm:narodzinychana [2018/01/03 13:47] (aktualna) patryk [Dyplomacja] |
||
---|---|---|---|
Linia 124: | Linia 124: | ||
* Inna religia -1 | * Inna religia -1 | ||
* Handel +1 | * Handel +1 | ||
- | * Zawarcie | + | * Zawarcie |
+ | * Zawarcie sojuszu lub stosunku lennego +2 | ||
* Dary- +1 za każde 3 SZ lub 2 szt. towarów | * Dary- +1 za każde 3 SZ lub 2 szt. towarów | ||
* Zdradziecki atak -2 dla wszystkich | * Zdradziecki atak -2 dla wszystkich | ||
Linia 143: | Linia 144: | ||
* Prośba o zakończenie wojny. Gracz może zakończyć wojnę między dwoma innymi plemionami. Należy rzucić kością k4: wynik 4 oznacza sukces. | * Prośba o zakończenie wojny. Gracz może zakończyć wojnę między dwoma innymi plemionami. Należy rzucić kością k4: wynik 4 oznacza sukces. | ||
* Nawrócenie chana. Gracz może spróbować zmienić religię innego plemienia. Należy rzucić kością k6: wynik 6 oznacza sukces. Porażki poniesione przy wynikach 1 i 2 powodują spadek stosunków dyplomatycznych o -1. | * Nawrócenie chana. Gracz może spróbować zmienić religię innego plemienia. Należy rzucić kością k6: wynik 6 oznacza sukces. Porażki poniesione przy wynikach 1 i 2 powodują spadek stosunków dyplomatycznych o -1. | ||
+ | === Tabela Dyplomacji === | ||
+ | Każdy z graczy posiada Tabelę Dyplomacji. To narzędzie pozwala śledzić stosunki dyplomatyczne między plemionami. Gracz zaznacza na niej żetonami stosunki z danym plemieniem- od wartości ujemnych (-5) przez zero do dodatnich (+5). | ||
+ | === Ludy Osiadłe a dyplomacja === | ||
+ | Dyplomację z Ludami Osiadłymi prowadzi się w ten sam sposób, co plemionami niezależnymi, | ||
==== Plemiona niezależne ==== | ==== Plemiona niezależne ==== | ||
Plemiona niezależne to każde z plemion, nie będących pod władzą żadnego z graczy. Ich istnienie rządzi się oddzielnymi prawami- nie korzystają ze zdolności chana, nie wykonują rzutów kośćmi i nie prowadzą dyplomacji. Jeśli gracz atakuje pastwisko plemienia niezależnego, | Plemiona niezależne to każde z plemion, nie będących pod władzą żadnego z graczy. Ich istnienie rządzi się oddzielnymi prawami- nie korzystają ze zdolności chana, nie wykonują rzutów kośćmi i nie prowadzą dyplomacji. Jeśli gracz atakuje pastwisko plemienia niezależnego, |