Mongolopedia Wolna Encyklopedia

Napisz więc to, co widziałeś, i to, co jest, i to, co potem musi się stać.

Narzędzia użytkownika

Narzędzia witryny


szaman_gra

To jest stara wersja strony!


Szaman (gra karciana)

Szaman to prosta i wciągająca gra karciana dla 2-6 graczy (przy grze 1 talią). Do gry wykorzystuje się 54 karty - standardową talię 52 kart i dodatkowo dwa Jokery w dwóch kolorach (czarnym i czerwonym). Starszeństwo kart - od dwójki do asa.

Podczas gry gracze biorą lewy, które są różnie punktowane w zależności od kart, z jakich się składają. Celem gry jest zdobycie określonej ilości punktów w określonej liczbie rozdań.

Rozpoczęcie gry

Potasowane karty należy rozdać graczom tak, by każdy otrzymał 8 kart. Pozostałe tworzą stos. Grę rozpoczyna gracz posiadający dwójkę trefl. Jeśli żaden z graczy nie ma tej karty, rozpoczyna gracz posiadający dwójkę karo. W przypadku, gdy nikt nie posiada tej karty, grę rozpoczyna gracz z dwójką kier, dwójką pik, trójką trefl itd.

Przebieg gry

Pozostali gracze dokładają wybrane karty do lewy. Istnieje obowiązek dokładania karty do koloru - nie jest dozwolone dołożenie karty w innym kolorze niż pierwsza karta, dopóki posiada się karty w danym kolorze. Najwyższa karta w odpowiednim kolorze wygrywa i gracz, który ją dołożył, zabiera lewę. Jeżeli gracz nie posiada karty w wymaganym kolorze, musi dołożyć dowolną wybraną kartę, jednak taka karta nie może wziąć lewy - jest traktowana jako najniższa.

Następnie gracz, który wziął lewę dobiera kartę ze stosu i dołącza ją do kart na ręce. Rozpoczyna się następna lewa. Gracz, który wziął poprzednią lewę wychodzi z wybranej karty, a pozostali gracze dorzucają karty do lewy.

Rozdanie toczy się do momentu, gdy dowolnemu z graczy skończą się karty na ręce. Wtedy pozostali gracze obliczają swoje punkty karne za pozostałe na ręce karty i następuje podsumowanie rozdania.

szaman_gra.1578145396.txt.gz · ostatnio zmienione: 2020/01/04 14:43 przez patryk