Mongolopedia Wolna Encyklopedia

Napisz więc to, co widziałeś, i to, co jest, i to, co potem musi się stać.

Narzędzia użytkownika

Narzędzia witryny


mm:stany_postaci_na_polu_walki

Stany postaci na polu walki

Podczas walki postaci mogą znaleźć się w określonym stanie, z których każdy charakteryzuje się pewnym wpływem na daną postać. Te stany to:

  • Umierający. Gdy HP Gracza spadnie do 0, Gracz nie może podejmować żadnych działań i musi wykonywać co turę test przeciw śmierci. Patrz: Śmierć i umieranie.
  • Obalony. Po otrzymaniu obrażeń krytycznych zadanych dwuręczną bronią obuchową lub w wyniku działania Talentu, dowolnego wybuchu, umiejętności specjalnej lub zaklęcia, postać zostaje przewrócona na ziemię, spada z wierzchowca i traci jedną turę, podczas której nie może odpierać ataków. Jeżeli obalenie z jakiegoś powodu trwa więcej niż jedną turę, postać taką określa się jako Nieprzytomną.
  • Oślepiony. Oślepione postaci nie mogą się poruszać ani korzystać z broni dystansowej, a podczas walki wręcz zadają jedynie 25% PO i nie mogą odpierać ataków.
  • Unieruchomiony. Gracz nie może się poruszać, ale może wykonywać inne akcje.
  • Sparaliżowany. Gracz nie może wykonywać żadnych akcji ani odpierać ataków.
  • Przerażony (Strach). Pod wpływem działania Talentu lub Zaklęcia PO i POb Gracza spada o połowę, a Szybkość w stronę źródła strachu o -2.
  • Oplątany. Działa tak samo, jak unieruchomiony, ale kończy działanie gdy oplątujący się poruszy lub zginie.
  • Pijany. Gracz otrzymuje +1 do Siły i Wytrzymałości, -1 do Inteligencji, Zręczności, Szybkości i Charyzmy, +2 do Szczęścia i -2 do Percepcji oraz przed każdym atakiem rzuca k6: 1- trafia siebie, 2- nie trafia, 3- trafia losową sąsiednią postać, 4- trafia wszystkie przyległe postaci, 5- nie trafia, 6- zadaje obrażenia krytyczne celowi.

Zobacz też

mm/stany_postaci_na_polu_walki.txt · ostatnio zmienione: 2017/02/09 20:26 przez patryk