Spis treści

Lista ulepszeń K&K 3

Original file

Ogólnodostępne (OP rzemieślnicza)

NazwaDostępne dlaDziałanieKosztWymaga
Ognista amunicjaKatapulta+3 Ataku1 DRE
1 ZŁO
Tartak
Płonące strzałyŁucznicy+2 Ataku vs. Piechota i Kawaleria1 DRE
1 ZŁO
Strzelnica
Silniejsze łukiŁucznicy
Lekka kawaleria
Ciężka kawaleria
+2 Ataku2 DREWarsztat
Dodatkowe żagleOkręt drewniany+1 Szybkości2 DREPort
Piechota morskaOkręt drewniany+2 Ataku1 ŻYW
1 MET
Port
KatapultyOkręt drewnianyUmożliwia ostrzał (Zasięg 1)
-2 Obrony Twierdzy
3 DRE
2 MET
Warsztat
Stocznia
BalistyOkręt drewnianyPozwala ostrzeliwać Latające (Zasięg 1)3 DRE
3 MET
Warsztat
Stocznia
Pogrubione pancerzeLądowe+1 Obrony1 METKuźnia
Hartowane ostrzaLądowe+1 Ataku1 METKuźnia

Ogólnodostępne (OP przemysłowa)

NazwaDostępne dlaDziałanieKosztWymaga
Maski przeciwgazoweLądowe+4 Obrony vs. Broń chemiczna1 MAT
1 ZŁO
Fabryka
Nowoczesne środki łącznościLądowePozwala wspierać atak pełną wartością Ataku2 MET
3 ZŁO
Fabryka
Ośrodek badawczy
Amunicja chemicznaArtyleria (lekka)
Artyleria (ciężka)
+2k4 Ataku podczas ostrzału
+4 Niechęci przeciwnika
Powoduje skażenie terenu
6 PAL
3 ZŁO
Fabryka broni
Bomby z ładunkiem BŚTBombowiec+2k4 Ataku vs. Lądowe
+4 Niechęci przeciwnika
Powoduje skażenie terenu
8 PAL
5 ZŁO
Fabryka broni
Ośrodek badawczy
Bomby zapalająceBombowiec+1 skuteczności bombardowania2 PAL
3 ZŁO
Fabryka samolotów
Baterie dział plot.Duży okręt stalowyMoże atakować Lotnictwo i Latające (Atak 5)4 MET
3 ZŁO
Baza morska
Fabryka broni
Motoryzacja piechotyPiechota+2 Szybkości na drogach2 MET
3 PAL
Fabryka
Huta
Motoryzacja artyleriiArtyleria+2 Szybkości na drogach2 MET
3 PAL
2 ZŁO
Warsztaty
Fabryka
Saperski sprzęt kolejowySaperzyPozwala wznosić tory kolejowe4 MET
2 PAL
2 ZŁO
Warsztaty
Obóz szkoleniowy
Fabryka
Saperski sprzęt mostowySaperzyPozwala wznosić most pontonowy2 MET
2 PAL
2 ZŁO
Warsztaty
Aparaty centralneArtyleria (plot.)+33% szans na przechwycenie2 MET
4 ZŁO
Fabryka
Saperzy szturmowiSaperzy+3 Ataku
+2 Obrony
-2 Obrony Twierdzy
3 MET
2 MAT
Obóz szkoleniowy

Imperium

NazwaDostępne dlaDziałanieKosztWymaga
WieżyczkiMackonóg
Mackonóg bojowy
Nizdeg-Chorchoj
+1 Ataku
+1 Obrony
1 DRE
1 MET
Warsztat
Kieszenie powietrzneMackonóg
Mackonóg bojowy
+1 ładowności Lądowych2 ZŁOZagroda mackonogów
Miejscowi przewodnicyLądowe+1 Szybkości4 ZŁOTwierdza
Doskonalsze kołaMachiny oblężnicze+1 Szybkości2 DRE
1 MET
Warsztat
Ogniste lanceInżynierowie+5 Ataku2 DRE
2 ZŁO
Warsztat
Kwasowe zarodnikiNizdeg-chorchoj+2 Ataku1 ZŁO
1 ŻYW
Zagroda mackonogów

Japonia

NazwaDostępne dlaDziałanieKosztWymaga
Dodatkowy pokładOkręt drewniany+1 Ładowności2 DRE
1 ZŁO
Port
RelikwieLądowe-4 Niechęci2 ZŁOKlasztor
Długolufowe arkebuzyTanegashima ashigaru+3 Ataku1 DRE
2 MET
Strzelnica
Wędrowni aptekarzeSohei
Yari Sohei
Yumi Sohei
Zapewnia zdolność +6 Stanu wybranej jednostce2 ZŁO
2 ŻYW
Świątynia
BushidoSamurajowie
Samurajowie z Naginatami
Samurajowie z Yumi
Samurajowie z No-Dachi
Samurajowie konni
+2 Ataku podczas Ataku
+2 Obrony podczas obrony
2 ZŁOKlasztor
Ręczne bombyShinobi+3 Ataku podczas ataku1 MET
1 ZŁO
Magazyn
Górskie rasy koniLekka kawaleria
Ciężka kawaleria
Ignoruje kary Gór i Wzgórz2 ŻYW
2 ZŁO
Stajnie

Arabia

NazwaDostępne dlaDziałanieKosztWymaga
Hełmy wz. 16Strzelcy
Kawaleria
+2 Obrony2 METFabryka
Improwizowane ładunki wybuchoweFedainowie+3 Ataku2 MET
1 PAL
Warsztaty
Motoryzacja artylerii plot.Artyleria plot.+2 Szybkości2 MET
2 PAL
2 ZŁO
Fabryka
Huta
EkranyPancerne+2 Obrony3 METHuta
Fabryka broni
Szkolenie morskieBombowiec+1 Szybkości nad morzem
+4 Ataku vs. Flota
2 PAL
1 ZŁO
Baza morska
Katapulty lotniczeDuży okręt stalowyŁadowność wodnosamolotów 12 MET
2 PAL
2 ZŁO
Fabryka samolotów
Zbiorniki paliwaOkręt podwodny+2 Szybkości2 PAL
1 MET
1 ZŁO
Huta
Działka 20 mmFiat CR.25+4 Ataku vs. Lotnictwo
Pozwala przechwytywać Latające i Lotnictwo
2 MET
2 PAL
2 ZŁO
Fabryka samolotów
Fabryka broni

Kazachstan

NazwaDostępne dlaDziałanieKosztWymaga
Nowoczesne karabinyMilicja
Gwardia Narodowa
Jeźdźcy polni
+1 Ataku1 MET
1 ZŁO
Fabryka broni
MoździerzePiechota
Garnizon
Gwardia
+2 Ataku2 MET
1 ZŁO
Fabryka broni
Tory minoweKanonierkaPozwala stawiać zagrodę minową2 MET
1 PAL
Baza morska
Morskie działa plot.Duży okręt stalowyPozwala atakować Latające i Lotnictwo (Atak 4)3 MET
2 ZŁO
1 PAL
Baza morska
Fabryka broni
Nowoczesne bombySterowiec+2 Ataku vs. Lądowe2 MET
2 PAL
Warsztaty
Nowoczesna taktyka obronnaStrzelcy+1 Obrony1 ZŁO Obóz szkoleniowy
Granaty ręczneStrzelcy
Milicja (typ)
+1 Ataku2 MET
1 ZŁO
Fabryka broni
Wagony plot.Pociąg pancernyMoże atakować Latające i Lotnictwo (Atak 3)2 MET
2 PAL
2 ZŁO
Warsztaty
Huta

Persja

NazwaDostępne dlaDziałanieKosztWymaga
Kompanie wsparciaStrzelcy
Kawaleria
+1 Ataku i Obrony2 MET
2 PAL
2 ZŁO
Fabryka
Fabryka broni
Szkolenie podoficerów i oficerówLądowe-2 Niechęci2 ZŁO Obóz szkoleniowy
Nowoczesny pobórPiechota
Kawaleria
+2 Stanu2 ZŁO -
Hawker HindHawker AudaxPozwala przechwytywać Lotnictwo i Latające 2 MET
2 PAL
2 ZŁO
Fabryka samolotów
Ręczne karabiny maszynowePiechota+1 Ataku2 MET
1 ZŁO
Fabryka broni
Nowoczesna amunicja burzącaArtyleria
Pancerne
+2 Ataku2 MET
3 ZŁO
Fabryka broni
Fabryka
Nowoczesna taktyka obronnaStrzelcy+1 Obrony2 ZŁO Obóz szkoleniowy

Polska

NazwaDostępne dlaDziałanieKosztWymaga
Kb ppanc. wz. 35Piechota
Kawaleria
Kawaleria zmot.
Obrona Narodowa
+2 Ataku vs. Pancerne1 MET Fabryka broni
Nkm FK wz. 38TKS+2 Ataku vs. Pancerne2 MET Fabryka broni
RadiostacjePancerne+1 Szybkości3 ZŁO Warsztaty
Ośrodek badawczy
Ciągnik C7PArtyleria (ciężka)+1 Szybkości3 MET
3 ZŁO
Warsztaty
Ośrodek badawczy
Fabryka
Ciągnik C4PArtyleria (lekka)+1 Szybkości po drodze2 MET
2 ZŁO
Fabryka
Drezyny zwiadowczePociąg pancerny+1 Ataku i Obrony2 MET
2 PAL
Warsztaty
HydrolokatorOkręt podwodny+2 Obrony3 ZŁO Fabryka
Wagony plot.Pociąg pancernyMoże atakować Latające i Lotnictwo (Atak 3)2 MET
2 PAL
2 ZŁO
Warsztaty
Huta

Rosja

NazwaDostępne dlaDziałanieKosztWymaga
Hełm wz. 40Strzelcy+1 Obrony2 METFabryka
Brygady trofiejneWojska wewnętrzneZapewnia zdolność +100% zasobów z plądrowania jednostkom w prowincji2 ZŁO
1 PAL
Obóz szkoleniowy
Wagony warsztatowePociąg pancerny
Ciężki pociąg pancerny
Szturmowy pociąg pancerny
+2 Stanu Pancernym i Artylerii w podprowincji2 PAL
3 MET
1 ZŁO
Warsztaty
Huta
Amunicja ppanc.Artyleria (plot.)+4 Ataku vs. Pancerne2 MET
1 ZŁO
Fabryka broni
ChT-26 T-26+5 Ataku vs. Twierdze3 PAL
1 MET
1 ZŁO
Warsztaty
Ośrodek badawczy
Nowoczesne celowniki bomboweBombowiec+1 skuteczności bombardowania2 ZŁO
1 PAL
Fabryka samolotów
Nowoczesne kalkulatory torpedoweOkręt podwodny+100% Ataku vs. Duży okręt stalowy3 ZŁO
2 MET
Ośrodek badawczy
Dodatkowe km plot.Bombowiec+2 Ataku vs. myśliwiec2 MET
1 ZŁO
Fabryka broni
HydrolokatorOkręt podwodny+2 Obrony3 ZŁO Fabryka
Wagony plot.Pociąg pancernyMoże atakować Latające i Lotnictwo (Atak 3)2 MET
2 PAL
2 ZŁO
Warsztaty
Huta

Syberia

NazwaDostępne dlaDziałanieKosztWymaga
Mocniejsze silnikiBA-27+2 Szybkości na drodze1 MET
2 PAL
Warsztaty
Wyrzutniki bomboweI-15Pozwala przeprowadzać bombardowanie (1-3)1 MET
1 ZŁO
2 PAL
Fabryka samolotów
Haubice 100 mmPociąg pancerny+2 Ataku2 MET
1 PAL
Fabryka broni
Amunicja ppanc.Artyleria+2 Ataku vs. Pancerne2 MET
2 ZŁO
Fabryka
Wagony plot.Pociąg pancernyMoże atakować Latające i Lotnictwo (Atak 3)4 MET
3 PAL
3 ZŁO
Warsztaty
Huta
Ciężki monitorMonitor rzeczny+3 Ataku2 MET
2 PAL
Fabryka broni
Zaprzęgi sześciokonneArtyleria+1 Szybkości2 ŻYW
2 MET
Warsztaty
Bataliony śmierciStrzelcy
Milicja
Kawaleria
+2 Ataku podczas ataku
-3 Niechęci podczas ataku
2 ŻYW
1 ZŁO
Obóz szkoleniowy

Turcja

NazwaDostępne dlaDziałanieKosztWymaga
Łopatki piechotyStrzelcy+1 Obrony2 METFabryka
Ręczne karabiny maszynoweStrzelcy+1 Ataku1 MET
1 ZŁO
Fabryka broni
Częściowa motoryzacjaArtyleria+1 Szybkości2 MET
2 PAL
2 ZŁO
Fabryka
Dodatkowe zbiorniki paliwaLotnictwo+1 Szybkości1 MET
3 PAL
Fabryka samolotów
Organiczne działa plot.PiechotaPozwala atakować Latające i Lotnictwo (atak 3)4 MET
2 PAL
3 ZŁO
Fabryka broni
Szkolenie górskieStrzelcy+2 Obrony i Ataku w Górach i na Wzgórzach 2 ŻYW
1 ZŁO
Obóz szkoleniowy
Kompanie wsparcia kawaleriiKawaleria+1 Ataku
+2 Obrony
1 MET
1 PAL
1 ZŁO
Fabryka
HydrolokatorOkręt podwodny+2 Obrony3 ZŁO Fabryka

Zobacz też