Mongolopedia Wolna Encyklopedia

Napisz więc to, co widziałeś, i to, co jest, i to, co potem musi się stać.

Narzędzia użytkownika

Narzędzia witryny


mm:lzmr_mitm

To jest stara wersja strony!


Lista Zaklęć Magii Runicznej (MitM)

System magii runicznej działa nieco inaczej niż pozostałe Zaklęcia, gdyż celem każdej runy może być jedynie przedmiot. Mistrz runów nakłada poszczególne runy na przedmioty, i dopiero te przedmioty niejako rzucają nadane zaklęcie. Nie jest to także zaklinanie.

Maksymalna ilość runów, jakie można nałożyć na poszczególny przedmiot, zależy od poziomu umiejętności Magii Runicznej Gracza oraz materiału przedmiotu:

Poziom Magii runicznejIlość runówMateriałIlość runów
1-51drewno1
6-102kamień1
11-153skóra1
16-204żelazo2
21-255stal3
26-306złoto4
30+7srebro, mithril5

Różne przedmioty wymagają różnego poziomu MR, aby mogły zostać na nie nałożone runy. Ogólna zasada mówi, że poziom wymagań przedmiotu plus modyfikator typu przedmiotu to poziom MR, jaki Gracz musi posiadać, by nałożyć runy na przedmiot danego typu.

Typ przedmiotuModyfikator
Długie Ostrze+2
Topór+1
Pistolet, Karabin+8
Łuk+3
Kusza+4

Każda runa posiada określone Miejsce, na jakie może zostać nałożona:

  • Atak- runa może być nałożona na broń białą.
  • Obrona- runa może być nałożona na zbroję lub ubranie.
  • Kamień- runa może być nałożona na kamień, tworząc Kamień runiczny. Rzucenie Zaklęcia zapisanego na kamieniu runicznym pochłania odpowiednią ilość Many, ale ich działanie jest stałe i nie zależy od poziomu umiejętności Gracza.
  • Pocisk- runa może być nałożona na amunicję do broni dystansowej oraz Prostą broń miotaną.
  • Łuk- runa może być nałożona na broń do walki na odległość.

Nałożenie pewnych run na konkretne miejsca może być trudniejsze i wymagać wyższego poziomu MR.

Akcja określa sposób użycia nałożonej runy:

  • Uderzenie oznacza, że runa zostanie aktywowana podczas użycia broni (Atak) lub przyjęcia obrażeń (Obrona).
  • Stałe oznacza, że efekt runy utrzymuje się stale, tak długo, jak Gracz korzysta z danego przedmiotu.
  • Użycie oznacza, że Gracz musi aktywować przedmiot. Nakładane na Biżuterię i Kamienie runiczne.

Siła

Szkoła: Runiczna
Miejsce: Atak, Obrona, Kamień
Akcja: Uderzenie, Użycie (+4 MR)
Poziom: Łatwe; 10/15
Koszt nałożenia: 25 Mana
Koszt użycia: 5 Mana
Działanie: Przemieszcza przeciwnika o 1 pole do tyłu. Na poziomie drugim obala, a na trzecim obala na 2 tury przeciwnika.
Koszt nauki: 3 PR

Jakość

Szkoła: Runiczna
Miejsce: Atak, Obrona, Łuk
Akcja: Stałe
Poziom: Łatwe; 10/15
Koszt nałożenia: 30 Mana
Koszt użycia: -
Działanie: Podwyższa modyfikator jakości przedmiotu o +1.
Koszt nauki: 3 PR

Sfera

Szkoła: Runiczna
Miejsce: Atak (+2 MR), Obrona (+4 MR), Kamień
Akcja: taka sama, jak pozostały efekt
Poziom: Łatwe; 10/15
Koszt nałożenia: 40 Mana
Koszt użycia: 10 Mana
Działanie: Pozostałe nałożone efekty run działają na wszystkie postaci w promieniu 1 pola.
Koszt nauki: 3 PR

Zobacz też

mm/lzmr_mitm.1486825113.txt.gz · ostatnio zmienione: 2017/02/11 15:58 przez patryk