-
-
- Kategorie artykułów:
-
Napisz więc to, co widziałeś, i to, co jest, i to, co potem musi się stać.
To jest stara wersja strony!
Poniższy rozdział zawiera wszystkie informacje na temat Postaci graczy w 4. edycji Mongolian Mercenaries.
Przed rozpoczęciem gry, każdy z graczy musi posiadać Postać, którą kontroluje. Jeśli gracze dysponują Postaciami z poprzednich sesji, mogą je wykorzystać. Jeśli nie, należy utworzyć Postać. Tworzenie Postaci gracza składa się z następujących elementów:
Każda postać należy do jednej z dostępnych ras. Rasa determinuje dostępne Klasy i Talenty Rasowe, a także zapewnia unikalne premie. Rasy nie można zmieniać w ciągu gry. Aktualnie dostępne Rasy i ich statystyki można znaleźć w poniższym artykule.
Po wybraniu Rasy należy wybrać jedną z dostępnych dla danej Rasy Klas. Każda Klasa zapewnia premie, a także określa zakres dostępnych Talentów Klasowych. Klasa postaci to kolejny współczynnik określający gracza, a dokładniej jego „zawód”, otrzymany trening lub zajęcie. Wskazuje, jakie predyspozycje posiada dana postać i w którym kierunku ją rozwijać. Klasy nie można zmieniać podczas gry.
Wszystkie Klasy w grze można podzielić na cztery grupy: Klasy bojowe, magiczne, duchowne i cywilne. Podział ten wskazuje, jaki zestaw Umiejętności jest stosowany przez dane Klasy i jakie funkcje w drużynie zwykle Klasy te pełnią. Podział ten pozwala graczom na rozdzielenie ról i funkcji w drużynie tak, by stworzyć zespół gotowy na każde niebezpieczeństwo i radzący sobie w każdej sytuacji. Najskuteczniejsze drużyny składają się z Postaci o różnych Klasach należących do różnych grup, przez co ich zdolności uzupełniają się. Drużyny bardziej jednolite mogą być zdecydowanie skuteczniejsze w sytuacjach im odpowiadających, ale kompletnie sobie nie radzić w razie zdarzeń, do których nie są przygotowane. Podział Klas kształtuje się następująco:
Poniżej ujęto w tabeli wszystkie Klasy.
Współczynniki to wartości określające rozwój Gracza w danej dziedzinie, mające duży wpływ na całokształt postaci. Istnieje 9 współczynników głównych i 6 współczynników dodatkowych, przy czym samo określenie Współczynniki odnosi się zawsze do współczynników głównych. Na początku gry każdy ze współczynników głównych wynosi 3, lecz po wybraniu Rasy, Klasy, Religii i Talentów ich wartości mogą się zmienić. Później można je rozwijać w trakcie gry za pomocą Punktów Rozwoju. Do Współczynników Głównych należą:
Do Współczynników dodatkowych należą:
HP=2*Siła*Poziom+10
Mana=Inteligencja*Poziom+10
Umiejętności to cechy postaci określające biegłość Gracza w pewnej, ścisłej dziedzinie. Na początku gry każda wynosi 0 (do tego dodaje się premie rasowe, klasowe itd.). W czasie gry Gracze mogą zwiększać swoje umiejętności poprzez przekazywanie Punktów Rozwoju. Każda z Postaci graczy może opanować maksymalnie 12 Umiejętności. Gracze nie mogą rozwijać Umiejętności, której nie opanowali, tj. gracz nie może przeznaczyć PR na rozwój Umiejętności, której poziom wynosi 0 lub mniej. Jeżeli Gracz rozpoczyna grę z którąś z Umiejętności na poziomie ujemnym, tj. mniejszym od 0, oznacza to że gracz nie może jej opanować w trakcie gry, bez względu na sytuację (nie działają na nią szkolenia, zaklęcia, mikstury ani premie Przedmiotów). Gracze mogą opanowywać nowe Umiejętności w trakcie gry w wyniku spotkań, wydarzeń lub nauki. Posiadane Umiejętności decydują, jakie akcje może podejmować i jakich Przedmiotów może używać gracz- niemożliwe jest korzystanie z Przedmiotów lub podejmowanie jakiejś akcji, jeśli odpowiedzialna za nie Umiejętność wynosi 0 lub mniej. Wszystkie Umiejętności podzielone są na trzy poziomy: Podstawowy, Zaawansowany i Mistrzowski. Jeżeli Postać gracza posiada daną Umiejętność poziomie o 1 do 10, mówi się, że opanowała daną Umiejętność na poziomie Podstawowym; od 11 do 20 oznacza opanowanie w stopniu Zaawansowanym, a powyżej 20 określa się jako poziom Mistrzowski. Ma to zastosowanie w przypadku wymagań niektórych akcji lub możliwości korzystania z Przedmiotów, np. Tajemne Zaklęcia może rzucać tylko ktoś, kto opanował daną szkołę magii w stopniu Mistrzowskim.
W grze występuje następujący zestaw umiejętności: