Mongolopedia Wolna Encyklopedia

Napisz więc to, co widziałeś, i to, co jest, i to, co potem musi się stać.

Narzędzia użytkownika

Narzędzia witryny


mm:talogol

Talenty Ogólne

Poniżej przedstawiono wszystkie dostępne Talenty Ogólne. Mogą one zostać wybrane przez Graczy zamiast Talentów Rasowych i Klasowych podczas awansu na konkretny poziom.

Talenty pasywne

Asceza

Typ: Pasywny
Działanie:

  • Zapewnia -2 SIŁ, +2 INT, Alchemii, Arkanów i wszystkich pięciu szkół magii

Aura strachu

Typ: Pasywny
Czas działania: 1 tura Działanie:

  • Zapewnia (Poziom*2)% szans na unieruchomienie (Poziom/3) losowych przeciwników w promieniu 3 pól w danej turze.

Cios wampira

Typ: Pasywny
Działanie:

  • Zapewnia Graczowi odzyskanie (PO/4) HP, atakując przeciwnika w walce wręcz. Minimalna ilość odzyskanego HP wynosi 1.

Długoletnie ćwiczenia strzeleckie

Typ: Pasywny
Działanie:

  • Zapewnia w zależności od wyboru Gracza: +3 do Łuku, Kuszy, Prostej broni miotanej, Karabinów lub Pistoletów.

Długoletnie ćwiczenia szermiercze

Typ: Pasywny
Działanie:

  • Zapewnia +3 do Długiego Ostrza.

Doskonała równowaga

Typ: Pasywny
Działanie:

  • Pozwala wykonać rzut (k6+Poziom > k20) w sytuacji, gdy Gracz ma zostać obalony lub przesunięty. Powodzenie testu oznacza zignorowanie efektu.

Inteligencja

Typ: Pasywny
Działanie:

  • Zapewnia +(Poziom*5) maksymalnej Many.

Kontratak

Typ: Pasywny
Działanie:

  • Każdy przeciwnik otrzymuje 25% PO, jakie sam zadał podczas walki wręcz.

Magiczne zwierciadło

Typ: Pasywny
Działanie:

  • Zapewnia (Poziom*2+10)% szans na odbicie wrogiego zaklęcia.

Mroczne rytuały

Typ: Pasywny
Działanie:

  • Zapewnia +5 do Magii Ciemności i -3 do Magii Mistycznej.

Nauka

Typ: Pasywny
Działanie:

  • Zapewnia +25% zdobywanego PD.

Niepozorność

Typ: Pasywny
Działanie:

  • Zapewnia +3 do Skradania Się.

Odporność na ból

Typ: Pasywny
Działanie:

  • Zmniejsza otrzymywane obrażenia o -(Poziom) punktów.

Odporność na choroby

Typ: Pasywny
Działanie:

  • Zmniejsza ryzyko zachorowania na choroby o połowę.

Ograbienie zwłok

Typ: Pasywny
Działanie:

  • Zapewnia (Poziom*Poziom przeciwnika*10) MNT przy przeszukaniu każdego martwego przeciwnika.

Postawa obronna

Typ: Pasywny
Działanie:

  • Pozwala na uniknięcie pierwszego ataku dowolnego typu każdego przeciwnika.

Powolna Regeneracja

Typ: Pasywny
Działanie:

  • Gracz odzyskuje +4 HP i +2 Many na turę.

Religijność

Typ: Pasywny
Działanie:

  • Zapewnia dodatkowy +1 PŁ za każdy sposób ich zdobycia.

Silna budowa ciała

Typ: Pasywny
Działanie:

  • Zapewnia +2 SIŁ i +4 do Odporności.

Szef Kuchni

Typ: Pasywny
Działanie:

  • Zapewnia podwojenie efektów każdej żywności przyrządzonej przez Gracza.

Twarda sztuka

Typ: Pasywny
Działanie:

  • Pozwala wykonać test (k8 > k20) w sytuacji, gdy Gracz ma otrzymać śmiertelny cios (jego HP spadnie poniżej 1); w przypadku powodzenia testu cios jest ignorowany.

Umiejętność ataku

Typ: Pasywny
Działanie:

  • Zapewnia dodatkowe +2 PO podczas każdego ataku na tego samego przeciwnika tak długo, jak atakowany jest ten sam przeciwnik. W pierwszym ataku premia wynosi +2, następnie +4, później +6 itd. Przerwanie atakowania powoduje utratę premii i konieczność zdobywania jej od nowa.

Umiejętność obrony

Typ: Pasywny
Działanie:

  • Zapewnia dodatkowe +1 do POb wobec ataku tego samego przeciwnika. Za pierwszym jego atakiem jest to +1, później +2, następnie +3 itd. Premia liczy się oddzielnie dla każdego przeciwnika.

Wiedza lekarska

Typ: Pasywny
Działanie:

  • Leczenie przedmiotami i zaklęciami jest skuteczniejsze o +20%. Umiejętność działa zarówno w przypadku leczenia samego siebie, jak i opatrywania ran członków drużyny.

Więzy Natury

Typ: Pasywny
Działanie:

  • Zapewnia +4 do Magii Natury.

Wróg rasowy

Typ: Pasywny
Działanie:

  • Zapewnia podwójne obrażenia przeciwko wybranej Rasie lub Typowi przeciwnika.

Wzbudzanie strachu

Typ: Pasywny
Działanie:

  • Zapewnia Strach każdemu przeciwnikowi w promieniu 1.

Wzmacnianie pancerza

Typ: Pasywny
Działanie:

  • Zapewnia +20% więcej POb.

Ziołoznastwo

Typ: Pasywny
Działanie:

  • Zapewnia +3 do Alchemii.

Żelazna wola

Typ: Pasywny
Działanie:

  • Zapewnia +(Poziom/2) do Odporności.

Żniwiarz dusz

Typ: Pasywny
Działanie:

  • Zapewnia +1 PR za każdego zabitego Człowieka, Nieumarłego i Stworzenie Mityczne.

Talenty aktywowane

Ciemność

Typ: Aktywowany
Czas działania: (Poziom) tur
Koszt: 20 PA Działanie:

  • Wszystkie Złe postaci otrzymują +50% PO w promieniu 6 pól.
  • Uniemożliwia używanie broni dystansowej w promieniu 6 pól.

Egzorcyzmy

Typ: Aktywowany
Czas działania: natychmiast
Koszt: 20 PA Działanie:

  • Likwiduje wybranego Nieumarłego o Poziomie równym lub niższym Graczowi.

Falanga

Typ: Aktywowany
Czas działania: 4 tury
Koszt: 8 PA Działanie:

  • Zapewnia +POb do PO.

Kamuflaż

Typ: Aktywowany
Czas działania: 2 tury
Koszt: 20 PA Działanie:

  • Gracz pozostaje całkowicie niewykrywalny.

Młynek

Typ: Aktywowany
Czas działania: natychmiast
Koszt: 12 PA Działanie:

  • Gracz wykonuje atak wręcz zadający obrażenia wszystkim przyległym postaciom.
  • Jeśli Gracz posiada Długie Ostrze, zapewnia +25% PO.

Mocny cios

Typ: Aktywowany
Czas działania: natychmiast
Koszt: 12 PA Działanie:

  • Gracz wykonuje atak wręcz zadający sześciokrotne obrażenia.

Modlitwa

Typ: Aktywowany
Czas działania: natychmiast
Koszt: 15 PA Działanie:

  • Gracz odzyskuje 50% maksymalnej Many.

Natychmiastowa Regeneracja

Typ: Aktywowany
Czas działania: natychmiast
Koszt: 40 PA Działanie:

  • Gracz odzyskuje 300 HP i 150 Many.

Nawrócenie

Typ: Aktywowany
Czas działania: (Poziom) tur
Koszt: 30 PA Działanie:

  • Jeden wybrany przeciwnik o Poziomie niższym lub równym Graczowi staje po jego stronie.

Obalający strzał

Typ: Aktywowany
Czas działania: natychmiast
Koszt: 10 PA Działanie:

  • Gracz wykonuje atak na odległość, który obala przeciwnika.

Ofiara

Typ: Aktywowany
Czas działania: natychmiast
Koszt: 25 PA Działanie:

  • Gracz zabija wybranego sojusznika, odzyskując ((HP ofiary * Pioziom Gracza)/4) HP i ((Mana ofiary * Poziom Gracza)/4 Many.

Ożywczy zefir

Typ: Aktywowany
Czas działania: natychmiast
Koszt: 25 PA Działanie:

  • Drużyna Gracza odzyskuje 30% maksymalnego HP i Many.

Ożywienie

Typ: Aktywowany
Czas działania: (Poziom) tur
Koszt: 30 PA Działanie:

  • Wszystkie martwe postaci w promieniu 4 pól powracają jako Nieumarli i stają po stronie Gracza; ich Poziom zależy od Poziomu zabitych.

Pan lasu

Typ: Aktywowany
Czas działania: (Poziom) tur
Koszt: 12 PA Działanie:

  • Przywołuje 1 Zwierzę Leśne o Poziomie zbliżonym do Gracza.

Pan stepu

Typ: Aktywowany
Czas działania: (Poziom) tur
Koszt: 12 PA Działanie:

  • Przywołuje 1 Zwierzę Stepowe o Poziomie zbliżonym do Gracza.

Perswazja

Typ: Aktywowany
Czas działania: (Poziom) tur
Koszt: 15 PA Działanie:

  • Wybrany przeciwnik o Poziomie niższym lub równym Poziomowi Gracza opuszcza pole walki.

Precyzyjny strzał

Typ: Aktywowany
Czas działania: natychmiast
Koszt: 7 PA Działanie:

  • Gracz wykonuje atak z odległości zadający podwójne obrażenia.

Przeszywający strzał

Typ: Aktywowany
Czas działania: natychmiast
Koszt: 9 PA Działanie:

  • Gracz wykonuje atak z odległości trafiając nie tylko cel, ale także postać w maksymalnej odległości (Poziom/3) pól za celem.
  • Jeśli Gracz używa Kuszy- obniża POb wroga o -50%.

Rzut włócznią

Typ: Aktywowany
Czas działania: natychmiast
Koszt: 8 PA Działanie:

  • Gracz wykonuje rzut włócznią do wybranego celu w zasięgu (SIŁ) pól, zadając podwójne obrażenia. Włócznia jest niedostępna aż do przeszukania ciała martwego przeciwnika.

Słowo śmierci

Typ: Aktywowany
Czas działania: natychmiast
Koszt: 10 PA Działanie:

  • Wszystkie Dobre postaci na polu walki otrzymują (Poziom*3+6) PO.

Splugawienie

Typ: Aktywowany
Czas działania: natychmiast
Koszt: 3 PA/pole Działanie:

  • Gracz plugawi maksymalnie (Poziom) wybranych pól wokół siebie. Obszar splugawienia musi być ciągły. Wszystkie Złe postaci na splugawionym obszarze otrzymują +50% PO i +50% POb.

Szał bojowy

Typ: Aktywowany
Czas działania: 2 tury
Koszt: 15 PA Działanie:

  • Gracz otrzymuje +300% PO.
  • Gracz otrzymuje -50% POb.
  • Gracz musi atakować wręcz każdą najbliższą postać aż do zużycia punktów akcji w tej turze.

Szarża

Typ: Aktywowany
Czas działania: natychmiast
Koszt: 4 PA Działanie:

  • Gracz wykonuje atak wręcz, mając zapewnione +2% PO/pole za każde pole przebyte w kierunku przeciwnika.
  • Jeśli Gracz posiada Włócznię, otrzymuje dodatkowo +6% PO/pole. Premie kumulują się.

Szybkie przeładowanie

Typ: Aktywowany
Czas działania: 1 tura
Koszt: 6 PA Działanie:

  • Przeładowanie aktualnie wykorzystywanej broni dystansowej kosztuje tylko 1 PA.

Śmiertelny cios

Typ: Aktywowany
Czas działania: natychmiast
Koszt: 10 PA Działanie:

  • Gracz wykonuje atak wręcz, który zabija wybranego przeciwnika jeżeli jego HP spadło poniżej 40%.

Teleportacja

Typ: Aktywowany
Czas działania: natychmiast
Koszt: 16 PA Działanie:

  • Gracz przenosi się na wybrane pole.

Wezwanie ogarów

Typ: Aktywowany
Czas działania: (Poziom) tur
Koszt: 15 PA Działanie:

  • Gracz przywołuje (Poziom/2) Ogarów.

Wskrzeszenie

Typ: Aktywowany
Czas działania: natychmiast
Koszt: 50 PA Działanie:

  • Gracz wskrzesza 1 zabitego sojusznika. Musi być wykonany w sąsiedztwie ciała towarzysza. Wskrzeszony pojawia się, posiadając pełnię HP i Many.

Wygnanie Zła

Typ: Aktywowany
Czas działania: natychmiast
Koszt: 13 PA Działanie:

  • Każdy Zły przeciwnik w zasięgu 5 pól otrzymuje (Poziom*5) PO.

Zobacz też

mm/talogol.txt · ostatnio zmienione: 2017/02/08 20:23 przez patryk