Inwestycja. Gracz może podjąć tę decyzję w fazie rekrutacji i budowy. Zyskuje 1 dowolny budynek w wybranej prowincji.
Kontrwywiad. Gracz może podjąć tę decyzję w momencie, gdy rywal podejmuje decyzję Wywiadu. Natychmiast ignoruje się efekt Wywiadu.
Pobór. Gracz może podjąć tę decyzję w fazie rekrutacji i budowy. Wszystkie jednostki gracza odzyskują Stany do początkowej wartości.
Powszechna mobilizacja. Gracz może podjąć tę decyzję w dowolnym momencie poza nieswoją fazą ruchu. Otrzymuje wtedy 3 darmowe jednostki dostępnej dla siebie Milicji w dowolnych prowincjach.
Pożyczka wojenna. Gracz może podjąć tę decyzję w dowolnym momencie. Otrzymuje wtedy (6+2k4) Złota.
Program szkoleń. Gracz może podjąć tę decyzję w fazie rekrutacji i budowy. Może rozdzielić (4+3k4) PD pomiędzy swoje jednostki.
Propaganda. Gracz może podjąć tę decyzję w dowolnym momencie. Przez najbliższe 4 tury wszystkie jednostki gracza otrzymują premię -4 Niechęci.
Rekwizycja dóbr. Gracz może podjąć tę decyzję w dowolnym momencie. Otrzymuje wtedy 4k4 każdego z surowców.
Reformy polityczne. Gracz może podjąć tę decyzję w dowolnym momencie. Może wtedy zmienić Ustrój na wybrany przez siebie.
Rewizja doktryny. Gracz może podjąć tę decyzję w dowolnym momencie. Może wtedy zmienić Doktrynę na wybraną przez siebie.
Wielka ofensywa. Gracz może podjąć tę decyzję w dowolnym momencie. Przez najbliższe 4 tury wszystkie jednostki gracza otrzymują premię +2 Ataku i -3 Niechęci.
Wywiad- propaganda. Gracz może podjąć tę decyzję w czasie swojej fazy ruchu. Przez najbliższe 4 tury wszystkie jednostki rywala otrzymują karę +4 Niechęci.
Wywiad- sabotaż. Gracz może podjąć tę decyzję w czasie swojej fazy ruchu. Usuwa 1 dowolny budynek wybranego rywala.
Wywiad- wywołanie rewolucji. Gracz może podjąć tę decyzję w czasie swojej fazy ruchu. Wywołuje rewolucję w państwie wybranego rywala.
Wywiad- wywołanie powstania. Gracz może podjąć tę decyzję w czasie swojej fazy ruchu. Wywołuje powstanie w dowolnej prowincji wybranego rywala.
Wywiad- zamach stanu. Gracz może podjąć tę decyzję w czasie swojej fazy ruchu. Gracz zmienia ustrój rywala na wybrany przez siebie.